[Lacetti] - UKP Reveltronics
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
[Lacetti] - UKP Reveltronics
Udało mi się wreszcie znaleźć czas i zamontować komputer pokładowy UKP Zamontowałem go w miejsce fabrycznego zegarka, który zaczął pokazywać spóźniony czas oraz były problemy z jego podświetleniem.
Celem było przystosowanie fabrycznych przycisków H, M, S do działania z UKP tak, aby nie było śladu bo ingerencji.
Zdecydowałem się na wersję OLED z racji kilku mankamentów wyświetlaczy LED jak np. opóźnienie w niskich temperaturach jak i kąty widzenia.
Co dostajemy w zakupionym zestawie można podejrzeć na stronie producenta.
Zacząłem spokojnie opisywać sobie kabelki wyprowadzone ze złącza molex, aby potem przy lutowaniu nie patrzeć co chwilę w instrukcję.
Następnie rozebrałem obudowę zegarka i przygotowałem ją pod montaż wyświetlacza OLED.
Z płytki elektronicznej odciąłem część na której są przyciski fabryczne i dolutowałem do nich kabelki
Następnie punktowo przykleiłem wyświetlacz do obudowy i sprawdziłem czy na pewno cały ekran jest widoczny i nie zasłania go daszek z deski rozdzielczej. Pod taśmę wyświetlacza trzeba było wykonać również nacięcie w obudowie zegarka.
Następnie skleiłem całą obudowę i przystąpiłem do przeciągnięcia 2 dodatkowych kabli do komory silnika (przy prowadzeniu zasilania do wzmacniacza przeciągnąłem ich za mało) - potrzebne są 3 do czujnika temp. zewn., 1 od sygnału wtrysku oraz 1 dodatkowy "na zapas" - np. do podpięcia pod instalację LPG.
Po ściągnięciu nadkola (a wcześniej oczywiście przedniego lewego koła) mamy dostęp do gumowego przepustu.
Kabel sygnału wtrysku wędruje na górę przy akumulatorze, natomiast 3 kable do czujnika temp. poprowadziłem obok zbiornika spryskiwaczy. Czujnik chciałem zamontować pod światłem przeciwmgielnym jednak udało mi się urwać mu jedną nóżkę i będę musiał zamówić nowy czujnik
UWAGA: dodatkowy czujnik najlepiej nie kupować ze sklepu producentów UKP bo kilkakrotnie taniej można go nabyć na Allegro
symbol - DS18B20
Kable we wnętrzu poprowadziłem pod dywanikiem a następnie za konsolą środkową - przy zdjętym daszku spokojnie do zrobienia.
Następnie lutujemy potrzebne kable
U mnie wadliwy był dołączony od producenta kabelek z oprawą biezpiecznika - musiałem założyć inną oprawkę.
Po podłączeniu zasilania, masy i acc sprawdziłem jeszcze czy wszystko OK.
Potem upchnąłem wszystko w otworze w desce (mieści się raczej bezproblemowo). Owinąłem wszystką cienką gąbką aby nic nie stukało.
Po założeniu:
Logo startowe ;P
Fabryczna plastikowa "szybka" od zegarka zmienia trochę kolor wyświetlacza z niebieskiego na taki z domieszką zieleni, nie ukazują tego zdjęcia.
Wykorzystanie fabrycznych przycisków się udało i dopóki nie przekręcimy kluczyka, nie widać żadnej ingerencji w kokpit
Polecam ten produkt
UPDATE:
POŻYCZONE ZDJĘCIE gdzie się wpiąć do ECU (sygnał wtrysku).
Ja użyłem kabelka w samym rogu, dolutowałem się do niego nie przecinając go.
Celem było przystosowanie fabrycznych przycisków H, M, S do działania z UKP tak, aby nie było śladu bo ingerencji.
Zdecydowałem się na wersję OLED z racji kilku mankamentów wyświetlaczy LED jak np. opóźnienie w niskich temperaturach jak i kąty widzenia.
Co dostajemy w zakupionym zestawie można podejrzeć na stronie producenta.
Zacząłem spokojnie opisywać sobie kabelki wyprowadzone ze złącza molex, aby potem przy lutowaniu nie patrzeć co chwilę w instrukcję.
Następnie rozebrałem obudowę zegarka i przygotowałem ją pod montaż wyświetlacza OLED.
Z płytki elektronicznej odciąłem część na której są przyciski fabryczne i dolutowałem do nich kabelki
Następnie punktowo przykleiłem wyświetlacz do obudowy i sprawdziłem czy na pewno cały ekran jest widoczny i nie zasłania go daszek z deski rozdzielczej. Pod taśmę wyświetlacza trzeba było wykonać również nacięcie w obudowie zegarka.
Następnie skleiłem całą obudowę i przystąpiłem do przeciągnięcia 2 dodatkowych kabli do komory silnika (przy prowadzeniu zasilania do wzmacniacza przeciągnąłem ich za mało) - potrzebne są 3 do czujnika temp. zewn., 1 od sygnału wtrysku oraz 1 dodatkowy "na zapas" - np. do podpięcia pod instalację LPG.
Po ściągnięciu nadkola (a wcześniej oczywiście przedniego lewego koła) mamy dostęp do gumowego przepustu.
Kabel sygnału wtrysku wędruje na górę przy akumulatorze, natomiast 3 kable do czujnika temp. poprowadziłem obok zbiornika spryskiwaczy. Czujnik chciałem zamontować pod światłem przeciwmgielnym jednak udało mi się urwać mu jedną nóżkę i będę musiał zamówić nowy czujnik
UWAGA: dodatkowy czujnik najlepiej nie kupować ze sklepu producentów UKP bo kilkakrotnie taniej można go nabyć na Allegro
symbol - DS18B20
Kable we wnętrzu poprowadziłem pod dywanikiem a następnie za konsolą środkową - przy zdjętym daszku spokojnie do zrobienia.
Następnie lutujemy potrzebne kable
U mnie wadliwy był dołączony od producenta kabelek z oprawą biezpiecznika - musiałem założyć inną oprawkę.
Po podłączeniu zasilania, masy i acc sprawdziłem jeszcze czy wszystko OK.
Potem upchnąłem wszystko w otworze w desce (mieści się raczej bezproblemowo). Owinąłem wszystką cienką gąbką aby nic nie stukało.
Po założeniu:
Logo startowe ;P
Fabryczna plastikowa "szybka" od zegarka zmienia trochę kolor wyświetlacza z niebieskiego na taki z domieszką zieleni, nie ukazują tego zdjęcia.
Wykorzystanie fabrycznych przycisków się udało i dopóki nie przekręcimy kluczyka, nie widać żadnej ingerencji w kokpit
Polecam ten produkt
UPDATE:
POŻYCZONE ZDJĘCIE gdzie się wpiąć do ECU (sygnał wtrysku).
Ja użyłem kabelka w samym rogu, dolutowałem się do niego nie przecinając go.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2014, o 12:09 przez karpior, łącznie zmieniany 1 raz.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
No ładnie to wyszło, miałem już jakiś czas temu w planach zakup, ale jakoś ponad 200 zł. zawsze mnie zniechęca, bo się znajdą inne wydatki
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
wersja OLED z przesyłką to około 350
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Myślałem, że dopłata do OLED mniejsza była, a tu faktycznie 100 zł. Ja zawsze patrzyłem pod kątem zwykłych LCD
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Fajna opcja, bardzo fajna i dobrze robota zrobiona
O partsy pisz PW.
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Super
Ja myślałem jeszcze niedawno, żeby wstawić coś takiego w miejsce kontrolek w Sparku (zdjęcie poglądowe)
Ja myślałem jeszcze niedawno, żeby wstawić coś takiego w miejsce kontrolek w Sparku (zdjęcie poglądowe)
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
a co tam w Sparku jest wyświetlane? Po kolorze wyświetlacza niżej -> jak nic pasuje również OLED
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Tam są tylko kontrolki włączonej/wyłączonej poduszki pasażera, niezapięcia pasów pasażera itp niepotrzebnych rzeczy
Tak jest cały zintegrowany wyświetlacz, więc ja myślałem wstawić tam ciemną cienką pleksę a w nią wmontować UKP.
Tak jest cały zintegrowany wyświetlacz, więc ja myślałem wstawić tam ciemną cienką pleksę a w nią wmontować UKP.
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
troszkę fotek dorzucę zrobionych za dnia
- voody
- Specjalista
- Posty: 472
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 23:34
- Reputacja: 0
- Imię: Adrian
- Samochód: Nie, teraz Laguna
- Silnik:
- Lokalizacja: SY
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Coraz bardziej się zastanawiam nad UKP, tyle że ja posiadam instalacje LPG, i nie wiem gdzie się wpiąć żeby pokazywał mi spalanie, i czy nie stracę gwarancji na instalacje (zakładana jakieś 2 lata temu).
Chevrolet Lacetti HB SX 1.6 + LPG - Był
Renault Laguna II PH II 2.0T + LPG
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
z tego co wiem do prowadzisz dodatkowy kabel do czegoś co wskazuje na przełączenie się na lpg - dioda lub np sygnał z wtryskiwacza gazu czy czegoś tam jeszcze.
UKP wtedy pokazuje osobno zbiorniki LPG i benzyny, osobne spalania chwilowe i średnie.
UKP wtedy pokazuje osobno zbiorniki LPG i benzyny, osobne spalania chwilowe i średnie.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Marcel
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: RST
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jak dokładne są wskazania spalania paliwa w takim komputerze ? Duża jest różnica ?
- etac
- Prezes
- Posty: 23902
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jak dobrze pamiętam, tam można to kalibrować
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
dokładność pomiaru zużycia paliwa dla kompatybilnych silników (po kalibracji): 1% dla silników benzynowych, 2% dla silników benzynowych z sekwencyjną instalacją gazową, 1-3% dla silników diesla.West pisze:Jak dokładne są wskazania spalania paliwa w takim komputerze ? Duża jest różnica ?
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
O ile dobrze pamiętam różnica wychodziła mi około 0,05-0,1 litra/100km i odpuściłem dalszą kalibrację, bo większa dokładność do niczego nie była mi potrzebna
- etac
- Prezes
- Posty: 23902
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
To i tak dobrze, bo moja Fiesta zaniża wyniki o 0,4 do 0,7 i serwis mówi ze to normalne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
ja do tego uwagi nie przywiązuje w zasadzie poza tym skąd niby wiadomo, że np. 52,5 litra wlane wedle dystrybutora to naprawdę tyle
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jeszcze nie spotkałem fabrycznego kopmutra który by zawyżałetac pisze:To i tak dobrze, bo moja Fiesta zaniża wyniki o 0,4 do 0,7 i serwis mówi ze to normalne.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 18 gru 2016, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Marcel
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: RST
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Dzięki Panowie za odpowiedź Nie spodziewałem się takich odpowiedzi - oczywiście jestem pozytywnie zaskoczony
W przyszłości będę musiał pomyśleć nad takim komputerem, bo mój laczek 1.4 pali mi 8-9,5l.... Nie wiem co mu jest ale jak kręcę go do 3,5-4k rpm i gaz w podłodze non stop to bierze 8l/100km. Jak jadę spokojnie i obroty do 2,5k rpm to łyka 9,5l. Nie mogę wyczaić tego auta ( na trasie przy normalnej jeździe 1.5 dCi zabrał mi 3,8l ) Laczek za cholere nie chce dać mi się wyczaić w kwestii spalania. To może komputer pokładowy pokaże mi w jakim zakresie obr warto jeździć
W przyszłości będę musiał pomyśleć nad takim komputerem, bo mój laczek 1.4 pali mi 8-9,5l.... Nie wiem co mu jest ale jak kręcę go do 3,5-4k rpm i gaz w podłodze non stop to bierze 8l/100km. Jak jadę spokojnie i obroty do 2,5k rpm to łyka 9,5l. Nie mogę wyczaić tego auta ( na trasie przy normalnej jeździe 1.5 dCi zabrał mi 3,8l ) Laczek za cholere nie chce dać mi się wyczaić w kwestii spalania. To może komputer pokładowy pokaże mi w jakim zakresie obr warto jeździć
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Mało, u mnie średnie z 69 884km to
Ale jazda dość dynamiczna (o ile można tak ją nazwać, bo 1.4 to muł, a nie silnik), i raczej 0-1
Ale jazda dość dynamiczna (o ile można tak ją nazwać, bo 1.4 to muł, a nie silnik), i raczej 0-1
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
A ustrojstwo nie chce stanieć chociaż teraz jest 3 wersja.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
-
- Aktywny
- Posty: 80
- Rejestracja: 28 kwie 2016, o 21:11
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 1.6 16V
- Silnik:
- Lokalizacja: Bochnia
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Jaką masz stałą wtrysku oraz drogi? Czy prędkość w UKP jest zgodna z licznikiem? A przebieg km? Jak to kalibrowałeś.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Przebieg na początku się pewnie wpisuje, albo programuje przez komputer.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- karpior
- Profesjonalista
- Posty: 659
- Rejestracja: 19 mar 2014, o 19:34
- Reputacja: 3
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti HB 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Krk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
cała instrukcja programowania/kalibracji jest na stronie producenta.
u mnie:
VSS 0,1510 m/imp
wtrysk 0,00300 l/s
prędkość pokazuje taką jak z GPSa, a nie z licznika. Przebieg prawie pokrywa się z tym rejestrowanym przez licznik (nie pamiętam jak mała rozbieżność, aczkolwiek pozwoliła mi nie kalibrować już dalej)
u mnie:
VSS 0,1510 m/imp
wtrysk 0,00300 l/s
prędkość pokazuje taką jak z GPSa, a nie z licznika. Przebieg prawie pokrywa się z tym rejestrowanym przez licznik (nie pamiętam jak mała rozbieżność, aczkolwiek pozwoliła mi nie kalibrować już dalej)
- littek
- Bywalec
- Posty: 184
- Rejestracja: 10 mar 2017, o 10:54
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Lacetti 1.8 CDX HB
- Silnik: F18D3 LPG
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: [Lacetti] - UKP Reveltronics
Zainspirowałeś mnie karpior i ukp czeka na montaż, proszę tylko podpowiedz mi jak ściągnąć obudowę zegarka, żeby tego wszystkiego nie połamać?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość