[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 23 sie 2021, o 18:56

ja tam nie mam problemów, a jak coś na szybko to dzwonię.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5083
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 75
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: huri_khan » 23 sie 2021, o 18:59

Ja z Potakiem dałem sobie spokój, Mając numer oryginalnej części, szybciej i taniej kupisz na allegro.
Szukając w ostatnim czasie 3 części (gumy i rurka do układu chłodzenia ) u Potaka informacja że brak.
Na drugi dzień miałem w domu zamawiając na allegro.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: szewcio » 23 sie 2021, o 19:30

Mam numer tylko uszczelki pod dekiel, a pod pokrywę zaworów nie mam. Napisałem w kilka miejsc i cisza. Może to już rzeczywiście zapowiadany koniec motoryzacji ? :ocochodzi:

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 23 sie 2021, o 19:44

jaki dekiel?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: szewcio » 23 sie 2021, o 20:14

Pod dekiel skrzyni - GM96829393.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1520
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 79
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: kochar » 23 sie 2021, o 20:15

szewcio pisze:
23 sie 2021, o 19:30
Mam numer tylko uszczelki pod dekiel, a pod pokrywę zaworów nie mam. Napisałem w kilka miejsc i cisza. Może to już rzeczywiście zapowiadany koniec motoryzacji ? :ocochodzi:
https://allegro.pl/oferta/uszczelka-pok ... 4ZEALw_wcB :witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 23 sie 2021, o 20:16

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

szewcio
Profesjonalista
Posty: 581
Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
Reputacja: 27
Imię: Eligiusz
Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: szewcio » 23 sie 2021, o 20:20

Wow. Dzięki - 1.6 i 1.8 są rozumiem identyczne? ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 23 sie 2021, o 20:22

tak i owszem :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Seroton
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2023, o 10:29
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6, 124 KM, LPG
LPG: Tak
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Seroton » 27 mar 2023, o 12:26

Witam wszystkich bardzo serdecznie, brak luzów dopadło i mojego Cruza.

Zgodnie z tym co wyczytałem na forum to regulacja powinna być zrobiona przez wymianę szklanek lub ich szlifowanie.
Jeżeli szklanki nigdy nie były wymieniane to czy ktoś posiada i mógłby podesłać numer/y oryginalnych części? Czy na wylocie i dolocie są takie same? (Cruze z 2011 roku 1.6 91kW VIN: KL1JF69E9CK554613)
Zakładam, że szklanki w moim samochodzie nigdy nie były wymieniane więc chciałbym najpierw pomierzyć luzy, i odpowiednio dobrać nowe szklanki przed rozkręceniem całego samochodu.

Oczywiście, jeżeli mój pomysł jest z góry skazany na porażkę to proszę o info.
Pozdrawiam Paweł

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 27 mar 2023, o 16:58

ale żeby znać numer części musisz wiedzieć jaki wymiar potrzebujesz.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5876
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: bubu1769 » 27 mar 2023, o 17:25

Numery wszystkich rozmiarów do tej głowicy:
24438041 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.08,DIM:3.070-3.090)
24438146 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.12,DIM:3.110-3.130)
24438148 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.16,DIM:3.150-3.170)
24438150 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.20,DIM:3.190-3.210)
24465260 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.04,DIM:3.030-3.050)
55353764 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.24,DIM:3.230-3.244)
55353766 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.27,DIM:3.258-3.272)
55353768 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.30,DIM:3.286-3.300)
55353770 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.32,DIM:3.314-3.328)
55353772 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.35,DIM:3.342-3.356)
55353774 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.38,DIM:3.370-3.384)
55353776 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.41,DIM:3.398-3.412)
55353778 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.43,DIM:3.426-3.440)
55353780 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.47,DIM:3.460-3.480)
55353782 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.51,DIM:3.500-3.520)
55353784 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.55,DIM:3.540-3.560)
55353786 LIFTER,VLV(PART OF 1)(MKG NO.59,DIM:3.580-3.600)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 27 mar 2023, o 17:29

Seroton pisze:
27 mar 2023, o 12:26
Witam wszystkich bardzo serdecznie, brak luzów dopadło i mojego Cruza.

Zgodnie z tym co wyczytałem na forum to ...
Najpierw mierzysz luzy i identyfikujesz czy operacja korekty luzu jest w ogóle potrzebna. Jak wyjdzie, że tak, to i tak musisz rozbierać i wyciągać stare szklanki do dokonania ich pomiaru, bo tylko w taki sposób możesz określić na jaki rozmiar wymienić lub ile zeszlifować. Szklanki są te same na wlot i dolot, różnią się indywidualnymi nominałami wysokości.

Dodano po 6 minutach 44 sekundach:
No i zastanowiłem się w jednej kwestii. Czy fabryczne szklanki są w fabryce dobierane indywidualnie dla każdego egzemplarza, czy dokładność wykonania podzespołów głowicy jest tak powtarzalna, że kładą konkretne komplety w ciemno, ktoś wie?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 27 mar 2023, o 20:26

Nigdy tego nie widziałem.

Są dwie opcje. Jedna że są jednakowe, ale to można potwierdzić przy demontażu z głowicy, a druga że na linii jest komputer skanujący wysokość i wydający odpowiednie "szklanki" do zamontowania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Seroton
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2023, o 10:29
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6, 124 KM, LPG
LPG: Tak
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Seroton » 27 mar 2023, o 20:37

Dziękuję wszystkim za szybki odzew.
Robiąc zgodnie ze sztuką to trzeba pomierzyć luzy zaworowe rozebrać samochód pomierzyć szklanki, dobrać odpowiednie szklanki czekać na dostawę od 2 do 14 dni i w odwrotnej kolejności to poskręcać.
Jeśli okazałoby się, że oryginalne szklanki są wszystkie o jednakowym rozmiarze to mierząc aktualny luz zaworowy mógłbym od razu zamówić odpowiednie nowe i wtedy skraca się czas naprawy do 2 dni.
Poproszę mechanika, żeby spisał mi gdzieś numery części to będzie dla potomnych czy są różne :)))
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Karlos
Bywalec
Posty: 111
Rejestracja: 25 paź 2013, o 11:11
Reputacja: 2
Imię: Karol
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.8, 141 KM, benz + LPG
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Karlos » 15 kwie 2023, o 18:45

Hej.
W ostatnim czasie kilkukrotnie na rozgrzanym silniku "pouciekały ze stajni Cruze`a konie mechaniczne". Skłoniło mnie to sprawdzenia luzów, tym bardziej, że żadna kontrolka się nie zaświeciła.
Przeglądając wcześniej ten wątek byłem przekonany, że 150 tyś km zrobię bez zaglądania pod pokrywę. 10 lat, 110 tyś km, coroczny serwis, woskowanie, glinkowanie itp. (ciekawe co szybciej odmówi posługi - silnik czy blachy {:/ )
W każdym razie moje wyniki jednoznacznie wskazują na potrzebę ingerencji "w stajnię":
1) Dolot 0,22/0,24, wylot 0,23/0,24
2) Dolot 0,23/0,22, wylot 0,24/0,24
3) Dolot 0,24/0,23, wylot 0,24/0,24
4) Dolot 0,20/0,21, wylot 0,23/0,22
Czy sugerujecie szlifowanie do wartości 0,29 dolot i 0,34 wylot (górne wartości)?
Czy powodem utraty mocy na rozgrzanym silniku będą tylko "małe" luzy, czy powinienem szukać przyczyny gdzie indziej?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23900
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: etac » 15 kwie 2023, o 20:09

przy tych wartościach to raczej jest coś innego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 16 kwie 2023, o 07:50

Też mam takie zdanie. Problemy wyczuwalne byłyby gdy na wydechu zeszłoby do np. 0.15 i raczej z wolnymi obrotami byłby kłopot.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

piotrula5
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:00
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Orlando Lt+ 1,8 lpg
Silnik: 1,8
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: piotrula5 » 15 cze 2023, o 09:47

Pomiar zaworów po 140 tys.
KL7, gaz od poczatku
IMG_20230615_090247.jpg
Jestem na etapie wymiany rozrządu.
Co sądzicie, regulować ,czy jeszcze trochę pochodzą.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 15 cze 2023, o 15:21

No ten 4 wydech taki już pod nóż. Ale ciągle to nie jest zawał serca. Problemy z podpieraniem zaczynają się od ok 0.15 na wydechu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

piotrula5
Bywalec
Posty: 145
Rejestracja: 25 lis 2015, o 12:00
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Orlando Lt+ 1,8 lpg
Silnik: 1,8
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: piotrula5 » 15 cze 2023, o 16:17

No, nic to jak będę robił rozrząd to chyba wszystkie wydechy pójdą do szlifu.
Będzie spokojne sumienie😁😁😁

Kacus343
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 28 kwie 2023, o 00:29
Reputacja: 0
Imię: Kamil
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 124KM benz
LPG: TAK
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Luzy zaworowe

Post autor: Kacus343 » 23 cze 2023, o 10:33

Cześć,
Dzisiaj po 100kkm na lpg sprawdziłem luzy w chevym prezentują się następująco

( ssące 0,25 +-0,04.wydech 0,30 +-0,04)

zawory CYL 1 // CYL 2 // CYL 3 // CYL4
ssące 0,28 0,28 // 0,29 0,30 // 0,28 0,28 // 0,20 0,22
wydech 0,17 0,23// 0,20 0,30// 0,23 0,28 // 0,35 0,33


O ile rozumiem że luz się skraca bo pod wpływem ciepła metal puchnie o tyle nie rozumiem dlaczego mam też za duży luz? Czyżby się tam coś zeszlifowało? :ocochodzi:

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Luzy zaworowe

Post autor: wszim » 23 cze 2023, o 11:55

Zmiana luzu zaworowego jest wypadkową ścierania się krzywek wałka rozrządu/popychaczy a zużycia się gniazd i zaworów (zawór głębiej się zanurza w gniazdo). Zależnie który z tych procesów eksploatacyjnych przebiega szybciej to wtedy luz się zwiększa lub zmniejsza. Zużycie krzywek i popychaczy to się będzie zwiększać, zmniejszać zaś w przypadku zużywania się przylgni zaworowych. Konstruktor silnika który nie ma hydraulicznych kompensatorów, tak dopasowuje zastosowane materiały aby proces ten był jak najbardziej równy, wtedy luz pozostaje długo w pożądanym zakresie.
W twoim przypadku należy przeprowadzić regulacje luzu, zawór wydechu CYL1 grozi już podparciem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Seroton
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 21 mar 2023, o 10:29
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6, 124 KM, LPG
LPG: Tak
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Seroton » 7 lip 2023, o 08:38

Długo zeszło znalezienie mechanika, ale luzy zrobione. Cały koszt z wymianą rozrządu 2600. Czas samej naprawy około tygodnia.
Szklanki dostępne są na allegro lub w firmie cer-motor po 26 zł więc nie ma się co bawić w szlifowanie. Część szklanek można wykorzystać z innych zaworów. W moim przypadku było to 6 sztuk
Silnik odzyskał dawną moc.
Dla potomnych:
Chociaż luzy były robione po raz pierwszy w tym samochodzie to z informacji od mechanika wynika że zamontowane są różne szklanki na zaworach.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5876
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: bubu1769 » 7 lip 2023, o 09:32

To że oryginalnie są różnej wysokości szklanki to żadna nowina.
W każdym samochodzie bez hydrauliki tak jest.
Jest to spowodowane procesem produkcji i brakiem idealnej powtarzalności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości