Cewka zapłonowa

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 21 cze 2016, o 19:25

Pool80 zamienione wtyki,pisałem. Błędu nie ma,ale nie odpalisz. Niestett cewka jest zbyt droga żeby bawić się w takie cudo. Jedynie jak uszkodzona z Insignii i Cruze,rozebrać i sprawdzić.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 23 cze 2016, o 13:53

Kto się podejmuje rozebrania cewki? Jest druga sprawa, kto ma do poświęcenia starą cewkę z cruze? Może huri się poświęci i da sprawną :D ktoś ma zepsutą, by porównać co innego jest między nimi? Może Wszim by porównał?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: wszim » 23 cze 2016, o 14:19

Nie mam dwóch cewek. Chyba że moczowa, ale tej nie oddam do doświadczeń. ;)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 23 cze 2016, o 15:13

Cewke od insigni mam, o numerach na cewce
DELPHI
1905358
55561655
5WK 9397

co najdziwniejsze na cewce delphi oryginalnej, numer siemensa (5WK...) :ocochodzi: :ocochodzi:
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23904
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: etac » 23 cze 2016, o 15:27

Cewka zapłonowa dla Cruze 1.8 2H0

96476979 lub 55570160 dla 2012-2017

96476979 dla 2010-2011

tak jest według EPC
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5083
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 75
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Birthday
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: huri_khan » 23 cze 2016, o 15:45

jak moja padnie to się poświęcę:)

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: wszim » 23 cze 2016, o 16:08

Te cewki są zalewane bardzo twardą żywicą. Ciężko to będzie rozebrać.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 23 cze 2016, o 17:56

Obstawiam, że przy kostce będzie różnica, więc delikatna szlifiereczka i ogień. HMm nie wiem czy dobrze pamiętam, że Wojtuś ma Dremela, więc w czym tkwi problem :D
TO nikt nie ma starej padniętej ceweczki?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5083
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 75
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Birthday
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: huri_khan » 23 cze 2016, o 18:14

ja wywalilem na śmietnik

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 23 cze 2016, o 21:48

Zaprzepaściłeś szansę by Pan z komisji pana M. mógł zbadać dwie czarne cewki :D no cóż będę musiał klientów pomęczyć
Tyle padniętych cewek i nikt nie zostawił na pamiątke?
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: wszim » 23 cze 2016, o 22:26

To niech ktoś to odszlifuje a ja potem ogarnę umysłowo. 8-) Tak działam w pracy. Sory przyzwyczaiłem się. :P
Choć czasem lubię rżniątkę mechniaczną... zziiizzziiziiiiiiiiiiiiiiiiii jeeeb... ojć? :o
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pikus
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: pikus » 24 cze 2016, o 13:29

po ilu latach pada cewka i jakie objawy może trzeba częściej wymieniać świece ja ma przejechane25tys a był kupiony 2013 ale produkcja 2012 czy już wymieniać świece czy poczekać ?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Avatar » 24 cze 2016, o 14:42

według książki serwisowej co 30kkm, jeżeli jest LPG to w ASO nic nie mówią o 15kkm dla świec ale wynika to z książki serwisowej Czakramu dlatego osoby z LPG robią to co przegląd.
Przy jeździe na noPb brat wymienia co 30kkm i nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5083
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 75
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Birthday
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: huri_khan » 24 cze 2016, o 14:45

Ja dopóki nie miałem gazu to chyba 60 kkm zrobiłem na jednych świecach
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Avatar » 24 cze 2016, o 14:58

A no to zaś przesadziłeś w drugą stronę, powinno wymieniać się co 30kkm według książki jak dobrze pamiętam.
Ja machnąłem już ponad 100 i zastanawiam się nad rozrządem, niby planowany jest bodajże przy 150kkm

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 24 cze 2016, o 15:43

150 jest na oryginalnym, bo nie masz pompy wody na rozrządzie.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Avatar » 24 cze 2016, o 16:07

No to albo czekać do 130 albo robić już przy 115

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: konradoo » 25 cze 2016, o 13:26

120tys. I tak czeka. Jest to nieuniknione, więc bym nie przesadzał.
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Avatar » 25 cze 2016, o 19:53

No ok jestem zwolennikiem robienia za jednym zamachem żeby nie mieć więcej przerw w jeżdżeniu niż trzeba :)

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: pool80 » 26 cze 2016, o 23:44

Ale co masz zamiar robić przy zmianie rozrządu? Pasek alternatora?
I wg książki świeczki co 60kkm, ale to przy oryginałach i szczelinie 0,9. No i bez lpg.

pikus
Aktywny
Posty: 69
Rejestracja: 13 mar 2016, o 12:43
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: cruze
Silnik:
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: pikus » 27 cze 2016, o 16:53

czy czekać do 60tys a może świeczki psuja cewkę ?

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Avatar » 27 cze 2016, o 17:06

Hmm ja napisalem że zastanawiam się czy przy następnym przeglądzie robić rozrząd czy czekać wg książki, nic nie mowilem o pompach i innych rzeczach.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: pool80 » 27 cze 2016, o 21:48

Nie wiem sam. Dobrze było by się mu przyjrzeć chociaż. Ale Książka jak mówi 150kkm, to pewnie jeszcze czas.
Mamy kolizyjny rozrząd tzw? Są jeszcze bezkolizyjne?

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: Regulus » 27 cze 2016, o 21:56

pikus pisze:czy czekać do 60tys a może świeczki psuja cewkę ?
Nie psują jeśli nie masz lpg.

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Cewka zapłonowa

Post autor: barus » 27 cze 2016, o 22:58

Przy 60 tys. przebiegu na benzynie też utrudniony jest przeskok iskry na świecy z racji powiększonego odstępu na elektrodach świecy z powodu wypalenia ich. Jeśli chodzi o LPG to rezystancja mieszanki zwiększa się do 30% w stosunku do mieszanki PB co znacznie utrudnia przeskok iskry. Do przeskoku iskry potrzeba wyższego napięcia, cierpią na tym świece, przewody napięcia (jeśli są) a przede wszystkim cewki wysokiego napięcia. Przy spalaniu LPG panuje też wyższa temperatura spalania w cylindrze spowodowana dłuższym czasem spalania się mieszanki.
Biorąc powyższe pod uwagę dlatego tak ważne jest zmniejszenie odstępu elektrod na świecy przy pracy silnika na LPG.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości