Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
leszek1204
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: leszek1204 » 20 kwie 2024, o 10:55

@budu1796

Do wersji kombi (J308) 1.6 91KW (124KM) prawdopodobnie pasowałaby bardziej ta?
NTY SONDA LAMBDA ESL-SK-000

Widzę, że NTY ESL-DW-008 w doborze pomija silnik 1.6 91KW (124KM) - ciekawe czemu?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5877
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 349
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: bubu1769 » 20 kwie 2024, o 12:00

Skoro murdertul twierdzi że 011 jest dobra to może warto spróbować?

elte23
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Reputacja: 0
Imię: Mateo
Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: elte23 » 21 kwie 2024, o 14:44

No, tyle że ESL-DW-011 wg opisu jest sondą #01, stosowaną PRZED katalizatorem. A ja szukam zamiennika dla #02, czyli ZA katalizatorem, do wydechu.

murdertul
Bywalec
Posty: 108
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 1
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: murdertul » 21 kwie 2024, o 14:48

Jedna i druga jest taka sama, różnią się tylko długością przewodu. Przewód sondy przed katalizatorem jest dłuższy.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012

elte23
Aktywny
Posty: 67
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Reputacja: 0
Imię: Mateo
Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: elte23 » 21 kwie 2024, o 14:52

@murdertul

No to sprawdzę, założę i dam znać ;)

leszek1204
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: leszek1204 » 26 kwie 2024, o 20:46

@murdertul

Sonda ESL-DW-011 śmiga (póki co) jak ta lala! Zamontowana w Cruze 1.6 91KW 124KM jako Sonda 2 (w wydechu). Przejechane 70 km, na razie nie wywala błędów. Skoro Bosch, czy Delphi nie potrafią zrobić sondy-zamiennika do Cruze, a robią je Chińczycy za grosze (zapłaciłem 70 zł), to... już jest po nas. Proces zaorywania Europy (i Zachodu) jest nieodwracalny.

Wydałem z wymianą 210 zł! :) Dzięki!

Ps. Mechanik musiał rozgrzać starą sondę do czerwoności - inaczej nie było sposobu, aby ją wykręcić - nawet lewar (przedłużka) metrowy nie pomógł...

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5083
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 75
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Birthday
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: huri_khan » 29 kwie 2024, o 09:07

Ciekawe jak ten metrowy lewar tam wsadzi. Przecież tam lewo zwykły klucz się mieści ;)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

leszek1204
Aktywny
Posty: 91
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)

Post autor: leszek1204 » 1 maja 2024, o 14:29

Suplement: Jeżdżę na gazie - instalacja, jak w opisie. Po wymianie sondy gaz nie był regulowany. Prawdopodobnie mieszanka zbyt bogata (w Chevy sonda nr 2 jest również brana pod uwagę w kontekście regulacji lpg/pb), bo spalanie na trasach podmiejskich skoczyło z 8,5-9 lirów do 10-11 litrów LPG - wniosek po około 2 tys. km z nową sondą.
Tak więc po wymianie 2-giej sondy w Cruze, jeżeli masz LPG, zawsze trzeba będzie wyregulować instalację - chyba, że jakimś cudem "trafisz" i spalanie nie wzrośnie, ani mieszanka nie będzie np. zbyt uboga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości