Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Witam szanowne grono forumowiczów,
korzystałem z wyszukiwarki, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Czy przełącznik szyb, ten od strony kierowcy umożliwiający sterowanie czterema szybami pasuje z modelu Spark M300 do Spark/Matiz M200?
1) W modelu M200 przełącznik ten występuje razem z uchwytem/kieszonką (na pierdółki) do którego jest mocowany i całość posiada nr 96663851.
Jednak sam przełącznik posiada na obudowie nr 621WO3630 oraz 2 <ABS> i można go odłączyć od uchwytu/kieszonki.
2) W modelu M300 przełącznik ten występuje jako osobna część i posiada nr 96942497, a na obudowie posiada ten sam nr 621WO3630 oraz 2 <ABS>, co w modelu M200.
W związku z tym co napisałem twierdzę, że oba te przełączniki to ten sam element tylko w jednym przypadku nie ma osobnego numeru katalogowego i wspólnie z uchwytem stanowi całość pod jednym numerem, a w drugim przypadku występuje jako samodzielny element z nr katalogowym.
Co sądzicie na ten temat? Czy jest dużo prawdopodobne, aby oba te elementy w zależności od modelu różniły się układami drukowanymi i pinami w kostce? Czy tworząc nowy model aż tak Chevrolet pozmieniałby elektrykę?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
korzystałem z wyszukiwarki, ale niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Czy przełącznik szyb, ten od strony kierowcy umożliwiający sterowanie czterema szybami pasuje z modelu Spark M300 do Spark/Matiz M200?
1) W modelu M200 przełącznik ten występuje razem z uchwytem/kieszonką (na pierdółki) do którego jest mocowany i całość posiada nr 96663851.
Jednak sam przełącznik posiada na obudowie nr 621WO3630 oraz 2 <ABS> i można go odłączyć od uchwytu/kieszonki.
2) W modelu M300 przełącznik ten występuje jako osobna część i posiada nr 96942497, a na obudowie posiada ten sam nr 621WO3630 oraz 2 <ABS>, co w modelu M200.
W związku z tym co napisałem twierdzę, że oba te przełączniki to ten sam element tylko w jednym przypadku nie ma osobnego numeru katalogowego i wspólnie z uchwytem stanowi całość pod jednym numerem, a w drugim przypadku występuje jako samodzielny element z nr katalogowym.
Co sądzicie na ten temat? Czy jest dużo prawdopodobne, aby oba te elementy w zależności od modelu różniły się układami drukowanymi i pinami w kostce? Czy tworząc nowy model aż tak Chevrolet pozmieniałby elektrykę?
Z góry dziękuję za wszelkie sugestie.
Pozdrawiam
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Bardzo możliwe że same przełączniki są te same tylko właśnie różnią się ramkami.
Jak będę miał chwilę to przejrze grafiki może się to potwierdzi.
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 18 sekundach:
Jak dla mnie to są to te same elementy.
Jedynie w M200 sterowanie na 4 szyby było mało popularne.
Jak będę miał chwilę to przejrze grafiki może się to potwierdzi.
Dodano po 2 godzinach 10 minutach 18 sekundach:
Jak dla mnie to są to te same elementy.
Jedynie w M200 sterowanie na 4 szyby było mało popularne.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Serdeczne dzięki za pomoc bubu1769. Właśnie takiej merytorycznej porady potrzebowałem. Mam okazję kupić nówkę. Jak kupię i sprawdzę to się odezwę. Pozdrowionka
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Witam ponownie. Wracam do tematu. Niestety ten nowy przełącznik nie działa w taki sposób jak powinien tzn. przednie szyby pięknie się otwierają, natomiast tylne ani drgną. Porównując obie płytki drukowane wydają się takie same, ale jest wg mnie jeden szczegół, który je poróżnia. Zaznaczyłem to na zdjęciach (https://photos.google.com/). Jak sądzicie szanowni forumowicze czy wystarczy wykonać jakiś mostek? Przydałby się schemat obu płytek. Może ktoś takim dysponuje? Z góry dziękuję za pomoc.
Dodano po 7 minutach 31 sekundach:
Chyba te zdjęcia nie działają. Tutaj na dysku google https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing.
Dodano po 7 minutach 31 sekundach:
Chyba te zdjęcia nie działają. Tutaj na dysku google https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Postaram się poszukać w schematach może będzie to jakoś lepiej widoczne.
Możliwe że w M300 są oddzielne zasilania na tył.
Dodano po 14 minutach 57 sekundach:
TIS jak zwykle nie zawiódł.
W M200 plus idzie na pin 13 a masa na 8, natomiast w M300 są dwa plusy ale oczywiście gdzieś jest błąd bo według opisu złącza zasilanie wchodzi na piny 2 i 8 a masa na 13
natomiast na schemacie są dwie 13 a brakuje 8
Schemat M200 Opis złącza od M300 Schemat M300 Teraz pytanie jak to dokładnie jest.
Teoretycznie jeśli masa miał by być na 13 a w M200 jest tu plus to szyby powinny działać odwrotnie.
Moim zdaniem warto by spróbować połączyć 2 z 8.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd że przełączniki powinny być te same.
Możliwe że w M300 są oddzielne zasilania na tył.
Dodano po 14 minutach 57 sekundach:
TIS jak zwykle nie zawiódł.
W M200 plus idzie na pin 13 a masa na 8, natomiast w M300 są dwa plusy ale oczywiście gdzieś jest błąd bo według opisu złącza zasilanie wchodzi na piny 2 i 8 a masa na 13
natomiast na schemacie są dwie 13 a brakuje 8
Schemat M200 Opis złącza od M300 Schemat M300 Teraz pytanie jak to dokładnie jest.
Teoretycznie jeśli masa miał by być na 13 a w M200 jest tu plus to szyby powinny działać odwrotnie.
Moim zdaniem warto by spróbować połączyć 2 z 8.
Przepraszam za wprowadzenie w błąd że przełączniki powinny być te same.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Serdeczne dzięki za taką reakcję . Przeanalizuję oba schematy i spróbuję coś podziałać. Bubu1769 nie mam pretensji, sam się wprowadziłem w błąd. Nie sądziłem, że takie zmiany chevi wprowadził w modelu m300 w stosunku do m200. W najgorszym wypadku zawsze mogę oddać do przelutowania same mikrostyki z nowego zespołu do starego. A swoją drogą może głupie pytanie. Co to jest TIS?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
viewtopic.php?p=198088#p198088
Muszę zobaczyć u siebie w T250 jak to jest zbudowane bo według schematu wygląda jak to od M200.
Na pewno jest tylko jedno zasilanie bo jak dokładałem automat do szyb to musiałem tylko jeden przekaźnik zmostkować.
Muszę zobaczyć u siebie w T250 jak to jest zbudowane bo według schematu wygląda jak to od M200.
Na pewno jest tylko jedno zasilanie bo jak dokładałem automat do szyb to musiałem tylko jeden przekaźnik zmostkować.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Dziękuję, zapamiętam. Jak coś wymotam z tym przełącznikiem to się odezwę. Do miłego
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Witam ponownie,
analizowałem wczoraj to co napisałeś bubu1769 i zgadzam się z tym, żeby dać mostek pomiędzy pinami 2 i 8. Ale z drugiej strony mam wątpliwość, ponieważ jak patrzę na ten przełącznik to czy już taki mostek nie jest wykonany fabrycznie?
No chyba, że błędnie to odczytuję
Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
Kurcze, coś mi nie wychodzi umieszczanie obrazków. Wrzucam linki do nich:
https://drive.google.com/file/d/1nceBkk ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1nTqfn5 ... sp=sharing
analizowałem wczoraj to co napisałeś bubu1769 i zgadzam się z tym, żeby dać mostek pomiędzy pinami 2 i 8. Ale z drugiej strony mam wątpliwość, ponieważ jak patrzę na ten przełącznik to czy już taki mostek nie jest wykonany fabrycznie?
No chyba, że błędnie to odczytuję
Dodano po 3 minutach 7 sekundach:
Kurcze, coś mi nie wychodzi umieszczanie obrazków. Wrzucam linki do nich:
https://drive.google.com/file/d/1nceBkk ... sp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1nTqfn5 ... sp=sharing
Ostatnio zmieniony 17 lip 2023, o 21:14 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dopasowanie
Powód: dopasowanie
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Jeśli oryginalnie miałby być mostek to by było tylko jego zasilanie, tak jak jest o w M200 czy w T250.
Obrazki dodawaj jako załączniki w oknie "Pełny edytor i podgląd".
Obrazki dodawaj jako załączniki w oknie "Pełny edytor i podgląd".
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Witam serdecznie,
sorki za długi czas w odezwie, ale dopiero teraz znalazłem czas by podziałać z tym włącznikiem. Chciałem Ci bardzo podziękować za pomoc bo szyby działają Mostek pomiędzy pinami 2 i 8 załatwił sprawę.
Tak przy okazji to jeszcze jedno zapytanie. Po otwarciu drzwi kierowcy nie świeci się lampka oświetlenia wnętrza. Krańcówka jest ok. Nie dochodzi napięcie na przewodzie podłączonym do krańcówki.
Jakieś pomysły? Może w T250 występują podobne problemy?
Z góry dzięki za info.
Pozdrowienia
sorki za długi czas w odezwie, ale dopiero teraz znalazłem czas by podziałać z tym włącznikiem. Chciałem Ci bardzo podziękować za pomoc bo szyby działają Mostek pomiędzy pinami 2 i 8 załatwił sprawę.
Tak przy okazji to jeszcze jedno zapytanie. Po otwarciu drzwi kierowcy nie świeci się lampka oświetlenia wnętrza. Krańcówka jest ok. Nie dochodzi napięcie na przewodzie podłączonym do krańcówki.
Jakieś pomysły? Może w T250 występują podobne problemy?
Z góry dzięki za info.
Pozdrowienia
- etac
- Prezes
- Posty: 23895
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
A zobacz czy nie ma tam drugiego kabla. Chevrolet miał patent z krańcowką na dwa kable.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Na pewno nie ma drugiego przewodu, ponieważ w krańcówce od strony pasażera również jest jeden przewód.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Ale właśnie od strony kierowcy dość często są dwa, jeden od oświetlenia, drugi od sygnału włączonej stacyjki.
Będę miał chwilę to postaram się poszukać w schematach jak to powinno wyglądać, ale w M200 były chyba jednak pojedyncze.
Będę miał chwilę to postaram się poszukać w schematach jak to powinno wyglądać, ale w M200 były chyba jednak pojedyncze.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Będę wdzięczny bubu1769.
- etac
- Prezes
- Posty: 23895
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Takie mam wrażenie że ta koszulka na wsuwce nie wygląda na oryginalną ., dlatego kazałem szukać drugiego kabla.
Mogę się jednak mylić. Bartek sprawdzi w schematach i będzie wszystko jasne w tym temacie.
Drugi powód to styki s lampce, lubią siedzieć i wtedy nie ma styku. Trzeba sprawdzić czy prąd tam się pojawia.
Po drugie to jest sterowanie masa, więc napięcia na tym kablu nie będzie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Styki w lampce odpadają, ponieważ przy otwarciu każdych innych drzwi lampka świeci. W wolnej chwili sprawdzę jak wygląda instalacja dochodząca do krańcówki w drzwiach pasażera. Z masą cenna informacja. Dzięki
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Po długiej nieobecności wracam z informacjami. Sprawdziłem instalację masy od krańcówki do lampki i potwierdziło się, że nie ma przejścia. Winna prawdopodobnie jest złączka pod lewym słupkiem i deską rozdzielczą. Widać ją, ale dostać się do niej to jakaś masakra. Ponieważ nie chciałem przy niej dłubać, żeby czegoś nie zniszczyć to poprowadziłem dodatkowy przewód masowy pomiędzy lampką, a krańcówką.
Niestety podczas prowadzenia tych prac natknąłem się na mokrą gąbkę którą wyłożona jest podłoga od kolumny kierowniczej do fotela kierowcy. Podszybie rozebrałem i nie znalazłem jakiś straszności, które miałyby uniemożliwiać odpływ wody by mógł on znaleźć sobie inną drogę. Sprawdziłem podłogę za nagrzewnicą i jest sucho. Najbardziej mokro jest od strony kolumny kierowniczej przy pedałach.
Jakieś pomysły. Czyżby miejsce przejścia linki sprzęgła? Poniżej foto sytuacji.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
Niestety podczas prowadzenia tych prac natknąłem się na mokrą gąbkę którą wyłożona jest podłoga od kolumny kierowniczej do fotela kierowcy. Podszybie rozebrałem i nie znalazłem jakiś straszności, które miałyby uniemożliwiać odpływ wody by mógł on znaleźć sobie inną drogę. Sprawdziłem podłogę za nagrzewnicą i jest sucho. Najbardziej mokro jest od strony kolumny kierowniczej przy pedałach.
Jakieś pomysły. Czyżby miejsce przejścia linki sprzęgła? Poniżej foto sytuacji.
Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5876
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Bardziej bym podejrzewał uszczelnienie samej kolumny kierowniczej.
Ewentualnie zdejmij podszybie i zobacz czy nie masz zatkanych odpływów.
Ewentualnie zdejmij podszybie i zobacz czy nie masz zatkanych odpływów.
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 6 lip 2023, o 08:26
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Matiz (M200)
- Silnik: 1.0, LQ4, 67KM, benz.
- LPG: Stag 4 Qbox Plus
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Przełącznik szyb Matiz/Spark M200
Podszybie sprawdzone, nie było dramatu. Raczej wątpię żeby to było przyczyną. Ciekawy jestem tej kolumny. Nie wiem czy uda mi się do niej dokopać. Na razie zapędzlowałem odrdzewiaczem i wrócę na wiosnę.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości