P0138 sonda?
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
P0138 sonda?
Witam serdecznie
Jakis czas temu miałem wymienione dwie sondy może będzie dwa miesiące. Wszystko było ok jeździł spoko żadnych błędów. W niedziele byliśmy w trasie wszystko dobrze na drugi dzień rano po odpaleniu wywalilo błąd P0138. Jeździ się normalnie żadnego szarpania dławienia czy braku mocy. Czytałem wątki z tym błędem różnie pisali że może skończyła się sonda że uszkodzone kable albo też było o masie że gdzieś nie kontaktuje dobrze.
Co mówicie od czego zacząć? Mnie zastanawia to że stał przez noc i nagle to wywaliło
Czy to jest błąd zwarcia? Jakieś kable się przetarły?
A właśnie też pytanie czy to może sygnalizować skończony katalizator? Czy typowo kierować się na sonde
Nie wiem jakie mechanik wstawił sondy jakiej firmy bo też czytałem że delphi lubią szybko padać
Dzięki
Jakis czas temu miałem wymienione dwie sondy może będzie dwa miesiące. Wszystko było ok jeździł spoko żadnych błędów. W niedziele byliśmy w trasie wszystko dobrze na drugi dzień rano po odpaleniu wywalilo błąd P0138. Jeździ się normalnie żadnego szarpania dławienia czy braku mocy. Czytałem wątki z tym błędem różnie pisali że może skończyła się sonda że uszkodzone kable albo też było o masie że gdzieś nie kontaktuje dobrze.
Co mówicie od czego zacząć? Mnie zastanawia to że stał przez noc i nagle to wywaliło
Czy to jest błąd zwarcia? Jakieś kable się przetarły?
A właśnie też pytanie czy to może sygnalizować skończony katalizator? Czy typowo kierować się na sonde
Nie wiem jakie mechanik wstawił sondy jakiej firmy bo też czytałem że delphi lubią szybko padać
Dzięki
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Jeżeli sonda nie była oryginalna to zacznij od sprawdzenia sondy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Sprawdz najpierw wtyczke czy nie dostala sie woda moze byc ze po wymianie komus wypadła z wtyczki gumowa uszczelka lub po prostu zle sie ulozyla i dostaje sie tam woda.
U mnie zaówazyłem zależność od pewnego czasu gdy przejade po glębszej kałuży to wywala mi ten bląd.
To jest blad drugiej sondy lambda za katalozatorem
Co prawda mam Lacetti ale lokalizacja wtyczki jest felerna bo za przednią chlodnicą na samym dole i zalewa mi ta wtyczke
Co wysusze wtyczke i przejade po sporym deszczu wywala ten bląd
Napiecie sondy rosnie ponad 1V i zglaszany jest ten bląd
Uszczelke wtyczki sprawdzalem jest ale widocznie cos z nią jest nie tak
Bede musial ponownie wysuszyc wtycze i pomyslec o jej jakimś osłonięciu
Lub tez niewykluczone ze w moim przypadku pomału bedzie padac sonda
Przebieg ori 165 000 ( sonda ori)
Aha a wtyczka wizualnie moze nie byc mokra a w pinach wystarczy kropla i już bedzie robila zwarcie
Wiec najpewniej to czyms przemduchać
A czy smarowac czyms? No lepiej raczej nie bo kazdy smar tluszcz moze podobnie zadziałac jak ta kropla wody
Tak są niskie napiecia i kazdy maly opór na przejsciu moze wykazywac olbrzymie straty napięcia lub z tym zwiazane problemy
Wiec najlepiej aby wtyczka była sucha i niczym nie posmarowana
U mnie zaówazyłem zależność od pewnego czasu gdy przejade po glębszej kałuży to wywala mi ten bląd.
To jest blad drugiej sondy lambda za katalozatorem
Co prawda mam Lacetti ale lokalizacja wtyczki jest felerna bo za przednią chlodnicą na samym dole i zalewa mi ta wtyczke
Co wysusze wtyczke i przejade po sporym deszczu wywala ten bląd
Napiecie sondy rosnie ponad 1V i zglaszany jest ten bląd
Uszczelke wtyczki sprawdzalem jest ale widocznie cos z nią jest nie tak
Bede musial ponownie wysuszyc wtycze i pomyslec o jej jakimś osłonięciu
Lub tez niewykluczone ze w moim przypadku pomału bedzie padac sonda
Przebieg ori 165 000 ( sonda ori)
Aha a wtyczka wizualnie moze nie byc mokra a w pinach wystarczy kropla i już bedzie robila zwarcie
Wiec najpewniej to czyms przemduchać
A czy smarowac czyms? No lepiej raczej nie bo kazdy smar tluszcz moze podobnie zadziałac jak ta kropla wody
Tak są niskie napiecia i kazdy maly opór na przejsciu moze wykazywac olbrzymie straty napięcia lub z tym zwiazane problemy
Wiec najlepiej aby wtyczka była sucha i niczym nie posmarowana
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Spoko a jak sprawdzić sonde? Obd2? I sprawdzić jakie wykresy. Chciałem wejść pod auto i poszukać jej w ogóle gdzie jest i jak to wygląda pod spodem.
Dodam jeszcze że auto stalo tydzień czasu nie ruszane później zrobiliśmy jakieś 100km i na drugi dzień właśnie wywaliło ten błąd
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Sondy masz dwie, jedna widoczna po podniesieniu maski na kolektorze wydechowym i druga na rurze wydechowej, najlepiej z kanału się do niej dostać.
Sprawdzić najlepiej za pomocą podpięcia się pod gniazdo ODB2 nawet zwykłym ELM327 i sprawdzeniem wykresów obydwu sond.
Sprawdzić najlepiej za pomocą podpięcia się pod gniazdo ODB2 nawet zwykłym ELM327 i sprawdzeniem wykresów obydwu sond.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Bo to jest kod od drugiej sondy tak dobrze myśle?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Tak, P0138 to jest sonda za katalizatorem
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
To są jakieś jaja z tym samochodem hahah błąd od sondy znikł po tym jak się auto rozgrzało byłem pod spodem sprawdziłem przewody rozłączyłem wtyczke wypsikałem contactem i z tym jest ok. Ale pojawiło się coś nowego code 95 na desce zapaliła się poduszka na czerwono i wyskoczyła ikona samochodu z kluczem
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Złączka pod fotelem kierowcy (rzadziej pasażera)
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Żona mi się przyznała że przesuwała fotel a później jak chciała odpalić to wyskoczyły te błędy właśnie hehe. Ale zastanawia mnie to że te błędy tak sobie znikają jak właśnie p0138.
Czytałem spory wątek na temat 95 i też padło podejrzenie na słaby aku sprawdzę też punkty masowe tam gdzie będe mógł do nich dojść.
Czytałem spory wątek na temat 95 i też padło podejrzenie na słaby aku sprawdzę też punkty masowe tam gdzie będe mógł do nich dojść.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Code 95 w twoim przypadku to na 99% będzie wiązka pod fotelem.
Miałem dokładnie tak samo, jak żona zaczęła jeździć i przesuwać fotel to pojawił się błąd.
U mnie to była złączka ale przy tym roczniku równie dobrze mogą być skruszone przewody w wiązce.
Miałem dokładnie tak samo, jak żona zaczęła jeździć i przesuwać fotel to pojawił się błąd.
U mnie to była złączka ale przy tym roczniku równie dobrze mogą być skruszone przewody w wiązce.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5082
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 75
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Ja przeczyściłem styki we wiązce i pomogło. Natomiast przewody w wiązce do bagażnika to zaczynały się po 10 latach kruszyć jeden po drugim i praktycznie połowę przewodów w tej wiązce wymieniłem.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 36
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: P0138 sonda?
Błąd sondy już się nie pojawił podejrzewam że albo się woda dostała gdzieś do wtyczki albo faktycznie kończy sie katalizator. Ale najlepsze hahah błąd od poduszek zniknął po którymś odpaleniu samochodu nie ma nic ani check ani klucz nic na desce się nie pojawia.
Dałem auto do czysczenia i teraz zobacze jak będzie po bo na pewno będą ruszane fotele
Dałem auto do czysczenia i teraz zobacze jak będzie po bo na pewno będą ruszane fotele
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości