Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Cześć,
Przedstawiam poniżej modyfikację ramek halogenów, niestety oryginalne chromowane potrafią być w opłakanym stanie, moje wyglądały tragicznie.
Oczywiście musimy odpiąć wtyczkę i wykręcić halogen, jest przykręcony dwoma nakrętkami. Najpierw wykręcamy jednak czarne kratki, bo chromowe ramki są przykręcone do nich od drugiej strony na trzy malutkie wkręty. Wywalamy chromowane ramki i bierzemy się za oprawki halogenów, gdyż soczewka trzyma się dzięki szerokiemu czarnemu plastikowi, który jest mocowany na zatrzaski.
Ściągamy czarny plastik w celu pomalowania sprayem na srebrno, można to oddać ewentualnie do chromowania. Podczas ściągania plastiku trzeba uważać na szklaną soczewkę żeby nie upadła i nie potłukła się. Po pomalowaniu plastikowego elementu składamy montujemy halogen do auta, ale musimy między uchwyt wychodzący ze zderzaka, a element montażowy halogenu nałożyć podkładkę grubości około 1cm, ma to za zadanie wysunąć halogen bardziej do przodu żeby nie powstała dziura między kratką zderzaka, a halogenem. Zaznaczyłem to czerwonym kółkiem na zdjęciu. Użyłem nakrętki, jej grubość pasowała idealnie.
Jeśli ktoś ma też zniszczone chromy to do dzieła, miłej pracy.
Przedstawiam poniżej modyfikację ramek halogenów, niestety oryginalne chromowane potrafią być w opłakanym stanie, moje wyglądały tragicznie.
Oczywiście musimy odpiąć wtyczkę i wykręcić halogen, jest przykręcony dwoma nakrętkami. Najpierw wykręcamy jednak czarne kratki, bo chromowe ramki są przykręcone do nich od drugiej strony na trzy malutkie wkręty. Wywalamy chromowane ramki i bierzemy się za oprawki halogenów, gdyż soczewka trzyma się dzięki szerokiemu czarnemu plastikowi, który jest mocowany na zatrzaski.
Ściągamy czarny plastik w celu pomalowania sprayem na srebrno, można to oddać ewentualnie do chromowania. Podczas ściągania plastiku trzeba uważać na szklaną soczewkę żeby nie upadła i nie potłukła się. Po pomalowaniu plastikowego elementu składamy montujemy halogen do auta, ale musimy między uchwyt wychodzący ze zderzaka, a element montażowy halogenu nałożyć podkładkę grubości około 1cm, ma to za zadanie wysunąć halogen bardziej do przodu żeby nie powstała dziura między kratką zderzaka, a halogenem. Zaznaczyłem to czerwonym kółkiem na zdjęciu. Użyłem nakrętki, jej grubość pasowała idealnie.
Jeśli ktoś ma też zniszczone chromy to do dzieła, miłej pracy.
- Załączniki
-
- Tak wyglądały moje chromowane ramki po zdemontowaniu - ciekawe z czego oni to zrobili...
- 1.jpg (154.79 KiB) Przejrzano 5983 razy
-
- Tutaj widać pomalowany już na srebrno czarny plastik trzymający soczewkę.
- 2.jpg (126.49 KiB) Przejrzano 5983 razy
-
- Zaznaczone miejsce, gdzie trzeba dać podkładkę żeby cały halogen przesunął się do przodu i lepiej wkomponował w czarną kratkę.
- 4.jpg (151.13 KiB) Przejrzano 5983 razy
-
- Widok przed modyfikacją (z tej lepszej strony gdzie chrom był jeszcze w miarę dobry)
- 5.jpg (92.99 KiB) Przejrzano 5983 razy
-
- Widok po modyfikacji, patrząc na auto z daleka bardzo ładnie widać te obwódki ponieważ są teraz większe.
- 6.jpg (87.29 KiB) Przejrzano 5983 razy
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Niezła robota od razu to wygląda na nówkę sztukę
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Podnosiles ku temu autko czy da się zrobić z poziomu podłogi?
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Da się zrobić z poziomu podłogi, ale z kanału albo na podnośniku będzie dużo wygodniej. Można jeszcze się dostać na 99% od góry po wyjęciu reflektorów.
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Pokombinuje może z lewarkiem, zawsze to wyżej i wygodniej, a te chromy faktycznie źle wyglądają. Ta nakrętka, którą dałeś, żeby wysunąć halogen to jedna z tych, które odkręcałeś wcześniej, żeby go wyciągnąć?
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Dystans musisz sobie dołożyć z własnej nakrętki, z tego co widzę, ja tam dałem chyba jeszcze podkładkę. Zobaczysz sam ile wysunąć do przodu żeby się ładnie wpasowało w kratkę.
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Panowie, a nie lepiej będzie zwyczajnie wymienić te ramki? Jedna ramka z Korei to koszt ok. 28 zł. I mniej roboty z samą wymianą będzie, niż z takim rzeźbieniem.
Źródło: c-mall.co.kr
Źródło: c-mall.co.kr
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Z jednej strony racja, mniej roboty.
Ale angażować kolegę Mandrola w ściąganie takiej pierdółki z Korei to szkoda Jego czasu, poza tym te chromy z tego co mi się wydaje są kiepskiej jakości i kolega Kraviec chyba potwierdzi, że ten plastik jest trwalszy i lepiej wygląda. Już sam nie wiem
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Ale angażować kolegę Mandrola w ściąganie takiej pierdółki z Korei to szkoda Jego czasu, poza tym te chromy z tego co mi się wydaje są kiepskiej jakości i kolega Kraviec chyba potwierdzi, że ten plastik jest trwalszy i lepiej wygląda. Już sam nie wiem
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Jak coś to ja też się będę pisał, więc już będą 4 sztuki
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Z tego co widzę to jest całość razem z czarną ramką - trochę miejsca zajmie w bagażu.
Ale cena bardzo dobra, jeśli chcecie to zamawiajcie.
Najlepiej to byłoby te plastiki co malowałem oddać do chromowania galwanicznego.
Oryginalny chrom jest wąski i słabo widoczny, nie zmienia wiele w wyglądzie auta.
Ale cena bardzo dobra, jeśli chcecie to zamawiajcie.
Najlepiej to byłoby te plastiki co malowałem oddać do chromowania galwanicznego.
Oryginalny chrom jest wąski i słabo widoczny, nie zmienia wiele w wyglądzie auta.
- KonradMaster
- Profesjonalista
- Posty: 932
- Rejestracja: 6 lip 2016, o 11:14
- Reputacja: 6
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva LT+
- Silnik: 2.2D, VCDi, 184KM, diesel
- Inny samochód: Renault Scenic II
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Michał, masz nakładki na zderzakach, identycznie jak u mnie. Jak demontowałeś te kratki z halogenami, to musiałeś odkręcić tę nakładkę, czy nie? Wczoraj trochę patrzyłem w to miejsce, ale nie od spodu, bo mam tam jeszcze dodatkową osłonę. Wydaję mi się, że będzie ciężko je wyciągnąć bez ściągania tej nakładki.
Od 2022.11: Chevrolet Captiva 2.2D VCDi 184KM 400NM 2011r.
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
2015.12-2022.11: Chevrolet Epica 2.0D VCDi 150KM 320NM 2007r. -> 180KM 370NM
2008.10-2016.03: Daewoo Nubira II 2.0D-TEC 133KM 184NM 2000r. + LPG AEB KING 4
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Kratki z halogenami wychodzą bez problemu mimo dokładki, wyciągasz do siebie przed zderzak. Umyj sobie tylko piach w okolicach kratek żeby przy wyciąganiu nie podrapać lakieru.
- Kacper Zagórski
- Bywalec
- Posty: 185
- Rejestracja: 30 mar 2019, o 19:20
- Reputacja: 0
- Imię: Kacper
- Samochód: Epica 2.0 LS 2008
- Silnik: 2.0, 144KM, benz.
- Lokalizacja: Kraków, Rabka - Zdrój
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Te kratki/czarne ramki od halogenów są przykręcone na 4 wkręty z tyłu?
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Neffos X1 Lite przy użyciu Tapatalka
Chevrolet Epica LS, 2.0, 144KM
16.04.2019
16.04.2019
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Przerobienie ramek halogenów na plastikowe
Tak na 4 wkręty do zderzaka.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość