Temat już się przewijał ale zostawię info dla potomnych.
W piątek w drodze po pracy radośnie zamigał do mnie "migający check" wraz z kontrolką "poślizgu" i błąd wypadających zapłonów na cylindrze 4.
Dziś pogoda sprzyjała pogrzebaniu więc ściągam cewkę i już widzę, że mam 2 problemy. Pierwszy to olej w gnieździe 1 świecy (zapewne do wymiany uszczelka pod pokrywą):
a drugi to totalnie zawalony zielonym nalotem styk 4 świecy, rezystor i styk w cewce:
Ponadto 2 rezystory uwalone, trzeci wykazywał rezystancję 1,01ohm a czwarty 0,94ohm.
Na chwilę obecną zastąpione kawałkami śruby M4, które pasują idealnie do sprężynki.
Świece wyczyszczone, ustawiona szczelina na 0,7mm
Zaraz zapewne okaże się, że znikną poranne "drgawki" samochodu i pojawiające się czasem lekkie poszarpywanie podczas jazdy...
Reasumując - jeśli macie problem z wypadającymi zapłonami nie zapomnijcie zajrzeć do rezystorów, bo możecie się negatywnie zdziwić...
Cewka/rezystory po raz kolejny...
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1281
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Cewka/rezystory po raz kolejny...
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2674
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 56
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Cewka/rezystory po raz kolejny...
Rezystancja oporników to ok. 1 kohm, a nie 1 ohm.
Jakieś dwa lata przed sprzedażą Aveo, po kilku podobnych przygodach, wywaliłem te rezystory i zastąpiłem odcinkami śrub M4, które się pięknie wkręcają w sprężynki. Pisałem o tym wówczas.
W tym stanie auto sprzedałem w czerwcu. Nadal jeździ (często je widuję), bez rezystorów zrobiło zapewne ok. 50 kkm i nic się nie dzieje.
Praktycznie cały przebieg (pewnie już teraz ponad 210 kkm) na świecach ze szczeliną 0,7mm ze względu na LPG.
Jakieś dwa lata przed sprzedażą Aveo, po kilku podobnych przygodach, wywaliłem te rezystory i zastąpiłem odcinkami śrub M4, które się pięknie wkręcają w sprężynki. Pisałem o tym wówczas.
W tym stanie auto sprzedałem w czerwcu. Nadal jeździ (często je widuję), bez rezystorów zrobiło zapewne ok. 50 kkm i nic się nie dzieje.
Praktycznie cały przebieg (pewnie już teraz ponad 210 kkm) na świecach ze szczeliną 0,7mm ze względu na LPG.
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1281
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Cewka/rezystory po raz kolejny...
Na ali są dost|pne wielopaki rezystorów cewki ale 2k. Czy zmiana z 1k na 2k może negatywnie wpłynąć na coś??
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2674
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 56
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Cewka/rezystory po raz kolejny...
Być może minimalnie ograniczy energię iskry, ale zapewne nie poczujesz.
Ważne aby ich żywotność była lepsza niż oryginałów, które sypią się na potęgę.
Swoją drogą ciekawe dlaczego robią zamienniki akurat 2kohm.
Ważne aby ich żywotność była lepsza niż oryginałów, które sypią się na potęgę.
Swoją drogą ciekawe dlaczego robią zamienniki akurat 2kohm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Razor695 i 1 gość