Problem tarcz kotwicznych
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dziś tak zerkałem na ta tarcze z caddy, i chyba po prostu je utnę po obwodzie o ten centrymetr i tak się skończy
Będzie najprościej - chyba, że mnie weźmie i zagnę i naklepię krawędź
Jak coś podziałam to dam znać
Będzie najprościej - chyba, że mnie weźmie i zagnę i naklepię krawędź
Jak coś podziałam to dam znać
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Sebastian , za nim cokolwiek utniesz , to zrób najpierw szablon osłony Caddy np .z kartonu . Zagięcie nie musi być , samo wyjdzie w "praniu".
Następnie wytnij jakiś kąt np. ok. 15* ( tak jak byś kroił pizzę) i przyłóż do sprawdzenia do tarczobębna. Tym sposobem zmniejszysz trochę okrąg i może trafisz na przybliżone 270mm. Możesz wycinać po kawałku Pozostanie tylko zespawanie dwóch części do kupy i przyspawanie do tarczy kotwicznej.
Można tylko zespawać górny rant , a resztę uszczelnić pastą bitumiczną po spawaniu.
Następnie wytnij jakiś kąt np. ok. 15* ( tak jak byś kroił pizzę) i przyłóż do sprawdzenia do tarczobębna. Tym sposobem zmniejszysz trochę okrąg i może trafisz na przybliżone 270mm. Możesz wycinać po kawałku Pozostanie tylko zespawanie dwóch części do kupy i przyspawanie do tarczy kotwicznej.
Można tylko zespawać górny rant , a resztę uszczelnić pastą bitumiczną po spawaniu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Panowie. Mam zdjęcie. Tylko muszę je obrobić.
Wszystkie numery tarcz które mam na miejscu. Te, które mam. Biorę miarkę i wymiaruje wymiary jakie chcecie.
Wszystkie numery tarcz które mam na miejscu. Te, które mam. Biorę miarkę i wymiaruje wymiary jakie chcecie.
O partsy pisz PW.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Cenna uwaga - muszę zapamiętaćkrzych1b pisze: ↑4 maja 2021, o 22:10Sebastian , za nim cokolwiek utniesz , to zrób najpierw szablon osłony Caddy np .z kartonu . Zagięcie nie musi być , samo wyjdzie w "praniu".
Następnie wytnij jakiś kąt np. ok. 15* ( tak jak byś kroił pizzę) i przyłóż do sprawdzenia do tarczobębna. Tym sposobem zmniejszysz trochę okrąg i może trafisz na przybliżone 270mm. Możesz wycinać po kawałku Pozostanie tylko zespawanie dwóch części do kupy i przyspawanie do tarczy kotwicznej.
Można tylko zespawać górny rant , a resztę uszczelnić pastą bitumiczną po spawaniu.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Znam takich , co trzy razy ucinali i było wraz za krótko. Ciekawe ile stopni wytniesz ? Ja już wiem.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Kombinowałem dziś z szblonem z kartonu i udało mi się osiągnąć mniej-więcej zamierzony kształt, ale wymagałoby to 5 spawów...
Ciężko może być to estetycznie wykończyć...
Ogarnę więcej szablonów osłony i pokombinuje jeszcze raz
Ciężko może być to estetycznie wykończyć...
Ogarnę więcej szablonów osłony i pokombinuje jeszcze raz
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Jaka jest średnica osłony od Caddy , bo nie mogę znaleźć wymiarów?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 392
- Rejestracja: 5 gru 2014, o 22:06
- Reputacja: 33
- Imię: jan
- Samochód: lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: słupsk
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
chocisz pisze: ↑4 maja 2021, o 11:40Jak druciarstwo to po całości poco szukać wśród osłon hamulcowych FORMA DO PIZZY TARTY Ø 275 MM OCYNOWANA niecałe 5zł
https://allegro.pl/oferta/snb-forma-do- ... 9202863504
https://allegro.pl/oferta/blacha-blaszk ... 0495882741
z podwójnym serem ,nie będzie trzeba konserwować
a tak serio, nie zawsze trzeba skupić się na dziale motoryzacji , szersze spojrzenie na problem ma dużo zalet .
patelnia stalowa 28 zł grubsza blacha
https://allegro.pl/oferta/patelnia-stal ... 5029673376
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Przecież to cygańska , a cyganie zawsze cyganią . Da się to spawać ? Znajdź rozmiar tej patelni , a nie tylko rysunkowo-podobne namiary dajesz.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
I będzie Ci grać przy hamowaniu, albo przypominać że bieda piszczy.
Jakiś indeks tych tarcz poproszę.
Jakiś indeks tych tarcz poproszę.
O partsy pisz PW.
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4242
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Wy z tą formą do pizzy to żartujecie, prawda?
Bo inaczej to byłoby druciarstwo Level Ekspert .
Idźcie oszczędzać kupując piwo w Biedronce, albo rower se kupcie.
Tak się czasem zastanawiam mijając ludzi w autach na drodze, czy oni są bezpieczni też dla mnie, czy to już wozy drabiniaste. Żonom blachy do pieczenia zabierają, a potem: "kochanie, gdzie jest forma do pizzy? Widziałeś?" -"Nie, nie widziałem , a jak to wygląda?"
Bo inaczej to byłoby druciarstwo Level Ekspert .
Idźcie oszczędzać kupując piwo w Biedronce, albo rower se kupcie.
Tak się czasem zastanawiam mijając ludzi w autach na drodze, czy oni są bezpieczni też dla mnie, czy to już wozy drabiniaste. Żonom blachy do pieczenia zabierają, a potem: "kochanie, gdzie jest forma do pizzy? Widziałeś?" -"Nie, nie widziałem , a jak to wygląda?"
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dokia . Ty lepiej sprawdź , czy tobie w kuchni nie brakuje jakiejś patelni czy garnaka . Bo może twój chłop też jest w stylu " Pomysłowego Dobromira". .
Konrado , ja cały czas patrzę po rozmiarach tarcz hamulcowych i tu mi najbardziej pasuje od Toyoty E11/12 . Nie mam na razie fizycznej możliwości sprawdzenia wymiarów.
Znalazłem w necie dzieloną osłonę rozbryzgiwującą ale od dostawczaka . Może coś w tym stylu szukać?
Konrado , ja cały czas patrzę po rozmiarach tarcz hamulcowych i tu mi najbardziej pasuje od Toyoty E11/12 . Nie mam na razie fizycznej możliwości sprawdzenia wymiarów.
Znalazłem w necie dzieloną osłonę rozbryzgiwującą ale od dostawczaka . Może coś w tym stylu szukać?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4242
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Już on takie wynalazki tworzył. Piałam tygodniami jak z zestawu kutych pięknych narzędzi do sprzątania przy kominku odciął fleksem końcówkę miotełki bo coś do czyszczenia pieca na pellet zrobił . Te coś i tak nie działało a kutej miotełki od kominka nie da się przywrócić już do stanu sprzed jego zabiegów. Dlatego mnie w końcu zirytowaliście tym, bo myślałam że żartujecie a Wy chyba tak naprawdę.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dokia . Ty lepiej napisz , jak ugryźć ten temat , bo nas moderator zbanuje.
Zagadka dla twojego ścisłego umysłu . O jaki kąt trzeba wyciąć wycinek koła , aby uzyskać wymiar 270mm? I aby nie było elipsy ,po połączeniu dwóch części . Np. Fi zewn.koła 320mm
Zagadka dla twojego ścisłego umysłu . O jaki kąt trzeba wyciąć wycinek koła , aby uzyskać wymiar 270mm? I aby nie było elipsy ,po połączeniu dwóch części . Np. Fi zewn.koła 320mm
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 645
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Czyli potrzebujesz cos na ksztalt kawalka pizzy z tym zaokraglonym kawalkiem o dlugosci 270mm?
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Dokładnie . Trzeba wykonać dwa cięcia i wywalić niepotrzebny "kawałek stalowej pizzy". Jak będzie w 99% procentach wyglądać jak koło , to jesteśmy w domu. Może ktoś ma dostęp do TIS Toyoty E 11/12?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 645
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
A jak jest srednica wewnetrzna tarczy? 320 mm o ktorej wczesnie wspomniales?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Mamy obręcz o szerokości +-6cm, obręcz ta ma 310mm, należy zrobić z niej obręcz o średnicy 270mm.
Mi z szablonów na szybko zrobione wyszło coś takiego (biała kartka z bazgrołami to szablon tarczy hamulcowej, karton to tarcza kotwiczna):
Mi z szablonów na szybko zrobione wyszło coś takiego (biała kartka z bazgrołami to szablon tarczy hamulcowej, karton to tarcza kotwiczna):
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
DEDALUS . To jest osłona od BMW E 36/46 .Ma się zmieścić tarcza hamulcowa od lacetona (258mm) , do osłony 270 mm ( oryginał Lacetti) .Zobacz posty i rysunki na początku tematu , to się zorientujesz w wymiarach. Środek osłony będzie wycinany . Po wycięciu i zespawaniu ma wyjść "rogalik" , który dospawamy punktowo do tarczy kotwicznej .
Sebastian na razie robi konstrukcję od Caddy .
Z tym cięciem to tak myślę , że powinno wyglądać jakoś trapezowato . Bo zawęzi się wymiar pod jarzmo hamulca.
Sebastian . Ale tu jeszcze trzeba wyciąć środek na Fi 175mm , to i tych wycinków będzie mniej.
Sebastian na razie robi konstrukcję od Caddy .
Z tym cięciem to tak myślę , że powinno wyglądać jakoś trapezowato . Bo zawęzi się wymiar pod jarzmo hamulca.
Sebastian . Ale tu jeszcze trzeba wyciąć środek na Fi 175mm , to i tych wycinków będzie mniej.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 645
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Nadal nie wiem czy dobrze rozumiem problem ale:
Obwód zewnętrzny obręczy o średnicy 310 mm to 2*Pi*155=974 mm
Jezeli kąt pełny ma 360 stopni dla obwodu 974mm to nalezy z proporcji obliczyć jaka część tego kąta jest proporcjonalna do 270mm. Mi z obliczeń wyszło 99,8 stopnia
Obwód zewnętrzny obręczy o średnicy 310 mm to 2*Pi*155=974 mm
Jezeli kąt pełny ma 360 stopni dla obwodu 974mm to nalezy z proporcji obliczyć jaka część tego kąta jest proporcjonalna do 270mm. Mi z obliczeń wyszło 99,8 stopnia
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Czyli jak to wyciąć w praktyce na przykładzie osłony od Caddy? I jak się to ma do wycięcia na jarzmo hamulca? Możesz narysować?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 645
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Niestety nie mam zadnego programu graficznego ani nawet cyrkla w domu...ale jezeli weźmiemy rysunek z wczesniejszych postów jako przyklad:
Uwaga: opis powyżej nie uwzględnia zaginanego kołnierza.
Dodano po 2 godzinach 43 minutach 51 sekundach:
Bazując na powyższych wymiarach zrobiłem obliczenia. Będzie wstyd jak się pomylilem ale wykonując rysunek wg mojego opisu powyżej można je łatwo zweryfikować. Kat powinien wyniesc 102 stopnie. Dla mniejszego okręgu. Teraz myślę nad wiekszym po na rysunku widać ze są inne wiec moj rysunek jest zły.
To :narysuj cyrklem okrąg o śrenicy 270mm (promien 135 mm), potem w jego wnętrzu narysuj drugi, mniejszy okrąg o średnicy 175mm (promien 87,5 mm). Następnie narysuj pionowa kreskę od srodka ku górze do większego okręgu. Następnie weź linijke i zaczynając od srodka okręgo przesuwaj ją do góry po pionowej kresce. W momencie kiedy na przetniesz mniejszy okrąg linijką, tak że odległość między punktami będzie wynosić 135 mm oznacz punkty. To samo zrób dla odleglości 155 na większym okręgu. Potem połącz środek okręgu z wyznaczonymi punktami i kątomierzem zmierz kąt.Uwaga: opis powyżej nie uwzględnia zaginanego kołnierza.
Dodano po 2 godzinach 43 minutach 51 sekundach:
Bazując na powyższych wymiarach zrobiłem obliczenia. Będzie wstyd jak się pomylilem ale wykonując rysunek wg mojego opisu powyżej można je łatwo zweryfikować. Kat powinien wyniesc 102 stopnie. Dla mniejszego okręgu. Teraz myślę nad wiekszym po na rysunku widać ze są inne wiec moj rysunek jest zły.
-
- Fachman
- Posty: 3072
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Czyli dwoma cięciami załatwi się sprawę i wyjdzie nam fi zewn. 270 mm. Przy zachowaniu oryginalnego rantu i wycięcia na zacisk hamulca . I wtedy wyjdzie jeden spaw na odl. 47.5mm? Dobrze myślę?
Teraz zachodzi pytanie , w którym miejscu należy wyciąć naddatek materiału? Np.od strony linki hamulcowej , vis a vis zacisku?
Teraz zachodzi pytanie , w którym miejscu należy wyciąć naddatek materiału? Np.od strony linki hamulcowej , vis a vis zacisku?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Profesjonalista
- Posty: 645
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Problem tarcz kotwicznych
Poprawiony rysunek. Są 2 różne kąty rozcięcia. Dla mniejszej średnicy będzie to 102 stopnie a dla wiekszej 70 stopni.
Dodano po 48 minutach 6 sekundach:
2 cięcia nie wystarczą. Muszą być 4. Patrz na mój 2 rysunek.Pod warunkiem że tarcza z której wycinasz będzie miała fi zew. 270 mm. Jezeli bedzie większa to będziesz musiał odciąć oryginalny rant i samemu ponacinać blachę żeby stworzyć nowy rant.
Na to pytanie nie znam odpowiedzi.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość