regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Po szklankach nic nie widać. To wypalają się zawory i gniazda zaworowe i kasują luz. A tego nie zobaczysz bez zdejmowania głowicy.
Ale ok. Zdjęcia wstawię
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ale ok. Zdjęcia wstawię
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4242
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 108
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
I myślisz, że ja już jestem w tym czasie, że to już?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Jeżeli masz samoregulatory hydrauliczne. To raczej nic nie musisz robić. W Twoim przypadku (hydraulika na zaworach) to raczej tylko w grę wchodzi regeneracja lub wymiana na nową głowicę. Jeżeli masz jakieś wątpliwości to można pomierzyć kompresję w cylindrach.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, o 04:01 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pomieżyć = pomierzyć
Powód: pomieżyć = pomierzyć
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Ja w Vectrze z Z16XE miałem nastukane ponad 250 kkm większość na gazie z czego przez 10 lat przed moim kupnem gaz był źle zrobiony i na jednym cylindrze było słychać że już puszcza zaworem ale jak ogarnolem instalacje to się uspokoiło.
Ja ją tłukłem prawie 8 lat i jeszcze rok przed sprzedażą wymieniłem silnik bo stary już brał takie ilość oleju że mi się nie opłacało go remontować bo drugi młodszy o 100 kkm trafiłem za 500 zł.
Ja ją tłukłem prawie 8 lat i jeszcze rok przed sprzedażą wymieniłem silnik bo stary już brał takie ilość oleju że mi się nie opłacało go remontować bo drugi młodszy o 100 kkm trafiłem za 500 zł.
- etac
- Prezes
- Posty: 23903
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
tylko że tam były chyba kasatory hydrauliczne.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Tak, i dokia u siebie też ma tylko nieco inny typ bo w Z16XE same szklanki mają wbudowane kasatory hydrauliczne a w A20NHT cą jeszcze dodatkowe dźwignie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23903
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
mnie tylko zastanawia, czy to idzie podmienić ???
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
W twoim przypadku nic się nie da pomierzyć. Ale usterka hydroregulatora luzu zaworowego jest słyszalna - głośne cykanie, klikanie lub stukanie w głowicy, bo najczęściej prowadzi to do za dużego luzu zaworowego. Czasami słychać takiego starego klekotnika na ulicy i nieraz jeździ tak latami.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Raczej nie.
Same szklanki może by i pasowały ale jeśli w głowicy nie będzie odpowiednich kanałów olejowych to to nic nie da.
Może ktoś kto aktualnie by robił luzy zaworowe pomierzyłby średnicę i porobił zdjęcie gniazdom szklanek.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2020, o 04:03 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pomierzył by = pomierzyłby
Powód: pomierzył by = pomierzyłby
-
- Fachman
- Posty: 5011
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 36
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Co Cię interesuje.? Mam jedną głowicę na stanie.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Średnica, wysokość szklanek i ewentualnie odległość od jej krawędzi do płaszczyzny która popycha zawór.
I jak wygląda w środku to gniazdo w którym pracuje szklanka.
Ja postaram się jutro odkopać mój stary silnik i posprawdzać u siebie.
Trzeba tylko pamiętać że ja mam 1,6 16V a ty bodajże 1.8, chyba że masz głowice od jakiegoś 1,6.
I jak wygląda w środku to gniazdo w którym pracuje szklanka.
Ja postaram się jutro odkopać mój stary silnik i posprawdzać u siebie.
Trzeba tylko pamiętać że ja mam 1,6 16V a ty bodajże 1.8, chyba że masz głowice od jakiegoś 1,6.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Bartek czemu w profilu masz 1.4?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
A rozmawiamy teraz o szklankach w moim Aveo czy o silniku od Vectry?
Chciałbym mieć T255 z 1.6 pod maską ale niestety są dość ciężko dostępne
Chciałbym mieć T255 z 1.6 pod maską ale niestety są dość ciężko dostępne
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Niestety nie byłem w stanie dzisiaj zajrzeć do silnika więc postanowiłem poszukać co nieco informacji w necie.
Średnica hydropopychaczy to 32mm
Wysokość 26,5
I to może by i pasowało do Chevroletów ale jest jedna poważna różnica, wysokość płaszczyzny popychającej zawór.
W Z16Xe jest ona dość blisko krawędzi Natomiast w chevroletach dość głęboko Wiec na pewno silniki różnią się długością trzpienia zaworu i przynajmniej bez wymiany zaworów nie idzie zamontować hydropopychaczy.
Po przemyśleniu sądzę jeszcze że taka wymiana mogło by nieść za sobą dodatkowe konsekwencje w postaci spadku osiągów, zwykła szklanka przekazuje ruch wałka na sztywno a hydropopychacz delikatnie się ugina przez co zawór może się mniej otwierać i pracować w innym momencie.
Średnica hydropopychaczy to 32mm
Wysokość 26,5
I to może by i pasowało do Chevroletów ale jest jedna poważna różnica, wysokość płaszczyzny popychającej zawór.
W Z16Xe jest ona dość blisko krawędzi Natomiast w chevroletach dość głęboko Wiec na pewno silniki różnią się długością trzpienia zaworu i przynajmniej bez wymiany zaworów nie idzie zamontować hydropopychaczy.
Po przemyśleniu sądzę jeszcze że taka wymiana mogło by nieść za sobą dodatkowe konsekwencje w postaci spadku osiągów, zwykła szklanka przekazuje ruch wałka na sztywno a hydropopychacz delikatnie się ugina przez co zawór może się mniej otwierać i pracować w innym momencie.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Witam nie będę zakładał nowego tematu , bo tematyka podobna i raczej kontynuacja problemu. W 2023 kwiecie kontrola luzu i tak S.1...1/0,22 2/0.22- 2...1/0.25 2/0.25- 3...1/0.25 2/0.25- 4...1/0.25 2/020
W.1...1/0.25 2/0.23- 2...1/0.25 2/0.25- 3...1/0.15 2/0.08- 4...1/0.25 2/0.25
Po pomiarze serwis nie potwierdził podparcia zaworu pomiar kompresji na wszystkich cylindrach ok.12 bar, zleciłem regulacje ,przejechałem do dzisiaj 14 000 ,pojawił się błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze ,po wizycie w tym samym serwisie po diagnozie komputerowej wypadanie zapłonu na cewce ,zleciłem także pomiar kompresji i na 1 2 4 ok 12 na trzecim 9,5. Po wymianie świec i cewki błąd wypadanie zapłonu .Cały problem z pracą silnika rozpoczął się od pojawienia się kontrolki ASR i po chwili zapala się kontrolka check engine która zaczyna mrugać i silnik traci moc , i pojawia się błąd wypadanie zapłonu 3 cylinder. Po przejechaniu kilku kilometrów i wykasowaniu błędów (mam podłączony interfejs) silnik pracuje normalnie przejeżdżam cały dzień od słupa do słupa ,wypadania zapłonu nie wyświetla. I teraz pytanie czy serwis dokonując pomiar i regulację wykonał ją prawidłowo czy w ogóle , że po 14000 km jest taki efekt. Czy głowica do roboty
W.1...1/0.25 2/0.23- 2...1/0.25 2/0.25- 3...1/0.15 2/0.08- 4...1/0.25 2/0.25
Po pomiarze serwis nie potwierdził podparcia zaworu pomiar kompresji na wszystkich cylindrach ok.12 bar, zleciłem regulacje ,przejechałem do dzisiaj 14 000 ,pojawił się błąd wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze ,po wizycie w tym samym serwisie po diagnozie komputerowej wypadanie zapłonu na cewce ,zleciłem także pomiar kompresji i na 1 2 4 ok 12 na trzecim 9,5. Po wymianie świec i cewki błąd wypadanie zapłonu .Cały problem z pracą silnika rozpoczął się od pojawienia się kontrolki ASR i po chwili zapala się kontrolka check engine która zaczyna mrugać i silnik traci moc , i pojawia się błąd wypadanie zapłonu 3 cylinder. Po przejechaniu kilku kilometrów i wykasowaniu błędów (mam podłączony interfejs) silnik pracuje normalnie przejeżdżam cały dzień od słupa do słupa ,wypadania zapłonu nie wyświetla. I teraz pytanie czy serwis dokonując pomiar i regulację wykonał ją prawidłowo czy w ogóle , że po 14000 km jest taki efekt. Czy głowica do roboty
- etac
- Prezes
- Posty: 23903
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
na 99%
proszę dawaj częściej ENTER i stawiaj kropki odpowiednio, bo strasznie się to czyta.
proszę dawaj częściej ENTER i stawiaj kropki odpowiednio, bo strasznie się to czyta.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Słabo czytelne to jest. 0.15 na wydechu to już było czerwone światło. Co za problem zrobić teraz pomiar luzu, choć tak jak etac sądzę, że będzie naprawa głowicy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
W dniu wczorajszym i dzisiejszym przeprowadziłem pomiar kompresji , wczoraj na ciepłym dzisiaj na zimnym
na zimnym 1-cylinder 10 bar/ 2-cylinder 10.1/3-cylinder 9.6/ 4-cylinder 10,5
na roboczym 1-cylinder 11/ 2-cylinder 10,9/ 3-cylinder 10,9/4-cylinder 11,5
Z tych moich pomiarów wynika że różnica na 1 2 3 jest w tolerancji , na 4 różnica. Uruchomiłem silnik na wolnych obrotach , silnik jakby pracował nierówno trzęsło nim nadmiernie ,pojawił się błąd ASR i zapaliło się wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze .Silnik uzyskał 50 stopni błąd wypadania zapłonu zniknął , a silnik zaczął normalnie pracować. Po wizycie u gazownika przed odłączeniem instalacji LPG ,gazownik z diagnozy komputera stwierdził błąd 3 wtryskiwacza . Nie wiem czy ta diagnoza powoduje remont głowicy ,kondycja nie jest rewelacyjna ale mój Olek ma 320000 , większość na LPG. Jutro trafia do serwisu bo chłodniczka oleju nieszczelna poinformuje forum co było przyczyną tych niedomagań
na zimnym 1-cylinder 10 bar/ 2-cylinder 10.1/3-cylinder 9.6/ 4-cylinder 10,5
na roboczym 1-cylinder 11/ 2-cylinder 10,9/ 3-cylinder 10,9/4-cylinder 11,5
Z tych moich pomiarów wynika że różnica na 1 2 3 jest w tolerancji , na 4 różnica. Uruchomiłem silnik na wolnych obrotach , silnik jakby pracował nierówno trzęsło nim nadmiernie ,pojawił się błąd ASR i zapaliło się wypadanie zapłonu na trzecim cylindrze .Silnik uzyskał 50 stopni błąd wypadania zapłonu zniknął , a silnik zaczął normalnie pracować. Po wizycie u gazownika przed odłączeniem instalacji LPG ,gazownik z diagnozy komputera stwierdził błąd 3 wtryskiwacza . Nie wiem czy ta diagnoza powoduje remont głowicy ,kondycja nie jest rewelacyjna ale mój Olek ma 320000 , większość na LPG. Jutro trafia do serwisu bo chłodniczka oleju nieszczelna poinformuje forum co było przyczyną tych niedomagań
- etac
- Prezes
- Posty: 23903
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Zanim zrobisz chłodniczka, to sprawdź też luzy zaworowe.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Ok Dzięki auto w serwisie ,poinformuje forum jaki wyrok...
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Witam no niestety objawy opisane to wypalony zawór wydechowy 3 cylinder ,głowica do roboty łącznie z wymianą wszystkich uszczelek od chłodnicy oleju i rozrządu koszt 5500 ,i teraz mam do was pytanie ,pojawił się błąd P0011 oczekujący i auto traci moc ,mechanik wymienił zawór na wałku ssącym. Ale niestety sporadycznie zapala się ponownie ten błąd ,objawia się to tak że robię 20 km silnik rozgrzany żadnych niepokojących hałasów ,i nagle silnik traci moc zaczyna głośniej pracować. Mechanik twierdzi że trzeba wymienić KZFR bo one prawdopodobnie są przyczyną. Moje pytanie czy jak byłby problem z KZFR to czy po rozgrzaniu nie powinien być już ten objaw, nie wiem co mam myśleć przed remontem wszystko było ok.teraz takie kwiatki . Zapytałem mechanika jaki olej wlał to 5W30 Elf i nie wiem czy ten olej nie jest za dobry do mojego olka...jakieś porady przed wydaniem znowu kasy
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5877
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 349
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Jeśli na elektrozaworach nadal masz sitka to warto na początku je zdemontować
viewtopic.php?p=6395#p6395
viewtopic.php?p=6395#p6395
-
- Świeżak
- Posty: 45
- Rejestracja: 14 sty 2019, o 17:45
- Reputacja: 0
- Imię: KRZYSZTOF
- Samochód: orlando
- Silnik: 1.8 140 KM benz.
- LPG: LPG BRC
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: regulacja luzu zaworowego orlando 1.8 104.00KW
Elektrozawór na spornym wałku wymieniony , dzisiaj pojawił się błąd spadek mocy zaraz się zatrzymałem wyłączyłem silnik, włączyłem zapłon, wykasowałem oczekujący kod błędu odpaliłem i dalszą podróż normalnie bez spadku mocy.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość