Wahacz tył problem

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Wahacz tył problem

Post autor: bald » 15 sie 2018, o 00:44

Siema
Pytanko spierdzieliła mi sie geometria zawieszenia, 3 razy robiona zbieżnośc i auto dalej sciąga, opony nowe, felgi proste, silentblocki wymienione,ciśnienie sprawdzone.
Na wydruku ksiażkowo a auto spierdziela:/
W końcu jakiś kumaty gośc zauważył ze tył jest rozjechany, nie wiem czemu u wcześniejszych dwóch było ok
:zastanawiasie: :zastanawiasie:

I teraz pytanie co do tylnego zawieszenia:
U mnie w miejscach zaznaczonych na zdjeciu mam normalne śruby


Obrazek

a powinny być chyba mimośrodowe. bo w miejscu gdzie przychodzi śruba są wypustki o które powinny sie rozpierać podkładki mimośrodowe

Pytanie jakie macie śruby w tym miejscu ? może ktoś rozbierał i pamieta?
Dzis w serwisie aso na czesciach zamiennych, po rozmowie koleś nie jest mi w stanie powiedzieć czy jak je zamówie według ich numerów to przyjdą mimośrodowe czy zwykłe takie jakie mam teraz, a zwrotów nie przyjmują.\
Bo na serwisie w komputerze na schemacie ma wersję śruba+nakrętka czyli brak regulacji


Na internecie na różnych schematach są rożnie przedstawione raz jako śruba+podkładka+nakrętka:
Czyli tak jak powinno być


Obrazek


a na inych zdjęciach jest tylko śruba+nakrętka
czyli tak jak mam teraz bez możliwości regulacji:


Obrazek

Jest ktoś w stanie mi podać nr śruby:
Bo póki co to znalazłem podkładke i nakrętke


podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609

Obrazek

nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583

Obrazek


Problem pojawia sie przy śrubie .
Na tej stronje jest śruba, na zdjeciu sa 3 elementy czyli ok ALE:
https://dochevroleta.pl/pl/p/sruba-zawi ... aptiva/385
Ale kod produktu czyli 94502050 wskazuje na zwykłą śrube a nie mimośrodową
:ocochodzi: :ocochodzi: :ocochodzi: :ocochodzi: :ocochodzi:
Obrazek


Śruby które potrzebuje powinny wyglądać tak jak na tej stronie https://www.potak.eu/towar/95471155,fgm,95471155,a.aspx

Obrazek


Tylko że ona jest u góry wahacza a nie tam gdzie ja potrzebuje i nie wiem czy średnica i długośc będzie ok bo do do roczników 2011 i wersji C140
Obrazek

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 15 sie 2018, o 21:43

U mnie też jest zwykła śruba. Rocznik 2007. Też się mechanik zdziwił jak ustawiał zbieżność. Więc nie możliwe zeby ktoś nam podmienił na zwykłe śruby. Musieli takie montować.

U mnie ustawiali te śruby we dwóch. Jeden trzymał odległość, drugi dokręcał. Niezły patent...

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: herman00 » 16 sie 2018, o 07:33

U mnie jest tak samo, tylko śruba i tak jest oryginalnie. U mnie też robiłem 2 razy geometrię w dwóch rożnych warsztatach i jest książkowo. Tyłu mi nie rżnie tylko przód. Ale ostatnim razem macher od geometrii kilka razy wyjeżdżał samochodem i stwierdził że ściąganie to problem przekładni, a nie geometrii. Jak puścił kierownicę bez naciskania gazu to auto jechało prosto, jak dodawał gazu zaczynało ściągać. Twierdzi, że jeden zawór na przekładni daje większe a drugi mniejsze ciśnienie i dlatego ściąga - maglownica do regeneracji.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bald » 16 sie 2018, o 09:11

to jak regulować kąt pochylenia koła z tyłu jak śruby są zwykłe? a mocowania są przystosowane pod śruby z mimośrodem i otwory mają "fasolkę" ?
Trochę bez sensu to rozwiązanie :ocochodzi: :ocochodzi:

No ja na razie muszę ogarnąć całą geometrię bo czujniki pokazują że jest źle.
Komputer pokazuje jak by oba koła z tyłu były lekko skręcone w jedną stronę, i wychodzi coś takiego jak w wózku widłowym, mimo że koła z przodu są prosto to przez tylne lekko skręcone to auto skręca.
a jak już bede robił całą geometrię to pasuje mi te śruby też wymienić i ustawić tak jak ma być.

A z tą maglownicą to da sie to jakoś sprawdzić te zawory? żeby mieć pewność ze są walnięte na100% ??
Obrazek

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kraviec » 16 sie 2018, o 12:29

Tylne zawieszenie ma różnice w wersji 2WD i AWD, dlatego sprzeczne rysunki z tymi śrubami regulacyjnymi.
Poniżej na foto zawieszenie razem z sankami od 2WD i widać tam śrubę regulacyjną z podkładką (zaznaczone czerwonym kółkiem).

EDIT: tak jeszcze patrzę, to w AWD też ma regulację i tak samo na tych górnych wahaczach, a nie dolnym drążku.
Załączniki
AWD
AWD
2WD
2WD

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bald » 16 sie 2018, o 14:16

no to ja już nie wiem, na górnych u mnie chyba też jest regulacja a na dolnych zwykłe śruby, mechanik mówi że pasuje wymienić,
jak by nie patrzeć to na pewno bedzie to pomocne


Edit:
Czyli teoretycznie ta regulacja u góry powinna wystarczyć ?
teraz nie jestem pewny ale antara ma regulacje na dole i na górze, a capti tylko na górze, tak wywnioskowałem po schematach ale pewny nie jestem
Obrazek

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 16 sie 2018, o 14:38

U mnie maglownica po regeneracji zbieżność ustawiałem a i tak ściąga na prawo.
Mam luz na tulei lewej a ściąga prawo. Może to jest przyczyną. Jak wymienię tuleje to jadę jeszcze raz na zbieżność.

A jak ustawić samo pochylenie kół tylnych? Na wprost ustawili mi za pomocą tych śmiesznych srub ale pochylenia nie robił a jest też ciut poza granice normy więc można to też poprawić.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bald » 28 sie 2018, o 10:39

Chciałem potwierdzić że śruba ze zdjęcia pasuje w to miejsce o które mi chodzilo
Do śrub trzeba dokupić podkładki mimośrodowe.
Nakrętki mogą być chyba ze starych śrub ale i tak kupiłem nowe

Koszty:
2xśruba + 2xpodkładka + 2xnakrętka = 180zł z groszami

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 851
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kraviec » 28 sie 2018, o 12:24

Czyli wyszło na to, że fabryka dała zwykłe śruby bez możliwości regulacji - szkoda, że nie ma już ASO Chevroleta, byłby ciekawy temat dla nich :)

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: herman00 » 28 sie 2018, o 13:56

Panowie, czy wzięliście pod uwagę jeszcze jeden parametr ?
Jest wersja 2WD i 4WD, ale do tego jest wersja 7 miejscowa. Wersja 7 miejscowa ma samopoziomujące amortyzatory z tyłu i tu chyba dlatego nie ma regulacji - tak jak u mnie. Wersja 5 miejscowa ma chyba zwykłe amortyzatory.
Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i nie radził pakować innych śrub niż fabryka wymyśliła do tej wersji.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 28 sie 2018, o 16:23

A jak wygląda somopoziomujacy amortyzator?
Wymiana śruby i podkładki nic nie zmienia w zawieszeniu. Przy zwykłej śrubie jeden gościu trzymał podkładkę śrubokrętem a drugi gosciu dokręcał. Przy innej nakrętce jedna osoba ustawi i dokręci jednocześnie.

Brzoza
Aktywny
Posty: 57
Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:34
Reputacja: 0
Imię: Maciek
Samochód: CAPTIVA 2.0 2010
Silnik:
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Brzoza » 28 sie 2018, o 16:30

Ja mam 7 osób i nie widze żadnych przewodów do amortyzatorów lub poduszek. Ale według win jest samopoziomujące

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 28 sie 2018, o 16:46

Może po lifcie wsadzili jakieś kosmiczne? W pierwszej wersji to raczej takich patentów nie dawali.

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bald » 28 sie 2018, o 21:55

Też gdzieś czytałem o samopoziomującym zawieszeniu, ale znajomy mechanik co oglądał mówił że są zwykłe amory(wersja 4x4 7 osób ale kratka z tyłu wiec tylko 5)
Obrazek

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 28 sie 2018, o 23:39

Jak widać na zdjęciach zawieszenie tylne jest skomplikowane. Może poziomowanie zrealizowane jest mechanicznie. Kiedyś załadowałem 7 osób w tym dwóch ciężkich gości do bagażnika. Sprawdziłem jak bardzo siadł i się zdziwiłem że za bardzo się nie ugiął i stoi prosto. Nie porównaniu do Mitsubishi Outlander gdzie tył auta z reguły siedzi na kołach to w Captivi jest to rewelacyjnie rozwiązane.

bubek4070
Bywalec
Posty: 141
Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
Reputacja: 1
Imię: darek
Samochód: captiva 2.0 D
Silnik:
Lokalizacja: KRAKÓW
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bubek4070 » 29 sie 2018, o 05:41

Wymieniałem amortyzator tył prawy śruby normalne .

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: herman00 » 29 sie 2018, o 11:30

Tu macie informacje:
viewtopic.php?f=95&t=3778

viewtopic.php?f=95&t=1744&view=unread#unread

https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... D0.pl.html i tu jest informacja o funkcji samopoziomowania.

Koszt takiego amora 1600-1700 zł.

Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 29 sie 2018, o 12:54

Dobrze że używane kosztują po 100zł za sztukę. Będziemy "dojeżdżać" używane jakby który wylał.

herman00
Bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Captiva 2,0 Man2006
Silnik: Z20S 150KM
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: herman00 » 29 sie 2018, o 13:09


Kony
Stały bywalec
Posty: 226
Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
Reputacja: 3
Imię: Konrad
Samochód: Captiva 2.4B, 2007
Silnik:
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Kony » 29 sie 2018, o 20:31

herman00 pisze:
16 sie 2018, o 07:33
U mnie jest tak samo, tylko śruba i tak jest oryginalnie. U mnie też robiłem 2 razy geometrię w dwóch rożnych warsztatach i jest książkowo. Tyłu mi nie rżnie tylko przód. Ale ostatnim razem macher od geometrii kilka razy wyjeżdżał samochodem i stwierdził że ściąganie to problem przekładni, a nie geometrii. Jak puścił kierownicę bez naciskania gazu to auto jechało prosto, jak dodawał gazu zaczynało ściągać. Twierdzi, że jeden zawór na przekładni daje większe a drugi mniejsze ciśnienie i dlatego ściąga - maglownica do regeneracji.
Mam ten sam problem.
Tylko że moja maglownica była już regenerowana.
Ale dzieje się tak że im bardziej przyspieszam tym bardziej mnie ściąga i muszę mocniej kontrować. Jak jadę na luzie to ściąganie jest niewielkie.

Regenerowałeś już swoją maglownice?

Gdzie są te zawory? Wewnątrz maglownicy? Może oddać do reklamacji? Mam dwuletnią gwarancję na maglownice.

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Pafcio » 9 lis 2021, o 03:28

bald pisze:
28 sie 2018, o 10:39
Chciałem potwierdzić że śruba ze zdjęcia pasuje w to miejsce o które mi chodzilo
Do śrub trzeba dokupić podkładki mimośrodowe.
Nakrętki mogą być chyba ze starych śrub ale i tak kupiłem nowe

Koszty:
2xśruba + 2xpodkładka + 2xnakrętka = 180zł z groszami

Obrazek
Cześć,
Masz może jakieś numery tych podkładek i nakrętek?? Mam skopana geometrię z tyłu i też zwykle śruby a mechanik mówi że na zwykłych geometrii nie ustawi i najlepiej na śrubach mimośrodowych to zrobić więc też planuję wymianę. Śruby namierzyłem w zamienniki pod numerem: 1829-002 ( cena atrakcyjna - producent FEBEST)

bald
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
Reputacja: 3
Imię: Mariusz
Samochód: Captiva LT 2010r
Silnik:
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: bald » 10 lis 2021, o 23:46

w pierwszym poscie są wszystkie numery przecież

podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609
nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583
Obrazek

Pafcio
Aktywny
Posty: 72
Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Captiva c100 (4x4)
Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Wahacz tył problem

Post autor: Pafcio » 18 lis 2021, o 20:36

Dzięki, 👍

ODPOWIEDZ

Wróć do „Captiva Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości