Wahacz tył problem
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Wahacz tył problem
Siema
Pytanko spierdzieliła mi sie geometria zawieszenia, 3 razy robiona zbieżnośc i auto dalej sciąga, opony nowe, felgi proste, silentblocki wymienione,ciśnienie sprawdzone.
Na wydruku ksiażkowo a auto spierdziela:/
W końcu jakiś kumaty gośc zauważył ze tył jest rozjechany, nie wiem czemu u wcześniejszych dwóch było ok
I teraz pytanie co do tylnego zawieszenia:
U mnie w miejscach zaznaczonych na zdjeciu mam normalne śruby
a powinny być chyba mimośrodowe. bo w miejscu gdzie przychodzi śruba są wypustki o które powinny sie rozpierać podkładki mimośrodowe
Pytanie jakie macie śruby w tym miejscu ? może ktoś rozbierał i pamieta?
Dzis w serwisie aso na czesciach zamiennych, po rozmowie koleś nie jest mi w stanie powiedzieć czy jak je zamówie według ich numerów to przyjdą mimośrodowe czy zwykłe takie jakie mam teraz, a zwrotów nie przyjmują.\
Bo na serwisie w komputerze na schemacie ma wersję śruba+nakrętka czyli brak regulacji
Na internecie na różnych schematach są rożnie przedstawione raz jako śruba+podkładka+nakrętka:
Czyli tak jak powinno być
a na inych zdjęciach jest tylko śruba+nakrętka
czyli tak jak mam teraz bez możliwości regulacji:
Jest ktoś w stanie mi podać nr śruby:
Bo póki co to znalazłem podkładke i nakrętke
podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609
nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583
Problem pojawia sie przy śrubie .
Na tej stronje jest śruba, na zdjeciu sa 3 elementy czyli ok ALE:
https://dochevroleta.pl/pl/p/sruba-zawi ... aptiva/385
Ale kod produktu czyli 94502050 wskazuje na zwykłą śrube a nie mimośrodową
Śruby które potrzebuje powinny wyglądać tak jak na tej stronie https://www.potak.eu/towar/95471155,fgm,95471155,a.aspx
Tylko że ona jest u góry wahacza a nie tam gdzie ja potrzebuje i nie wiem czy średnica i długośc będzie ok bo do do roczników 2011 i wersji C140
Pytanko spierdzieliła mi sie geometria zawieszenia, 3 razy robiona zbieżnośc i auto dalej sciąga, opony nowe, felgi proste, silentblocki wymienione,ciśnienie sprawdzone.
Na wydruku ksiażkowo a auto spierdziela:/
W końcu jakiś kumaty gośc zauważył ze tył jest rozjechany, nie wiem czemu u wcześniejszych dwóch było ok
I teraz pytanie co do tylnego zawieszenia:
U mnie w miejscach zaznaczonych na zdjeciu mam normalne śruby
a powinny być chyba mimośrodowe. bo w miejscu gdzie przychodzi śruba są wypustki o które powinny sie rozpierać podkładki mimośrodowe
Pytanie jakie macie śruby w tym miejscu ? może ktoś rozbierał i pamieta?
Dzis w serwisie aso na czesciach zamiennych, po rozmowie koleś nie jest mi w stanie powiedzieć czy jak je zamówie według ich numerów to przyjdą mimośrodowe czy zwykłe takie jakie mam teraz, a zwrotów nie przyjmują.\
Bo na serwisie w komputerze na schemacie ma wersję śruba+nakrętka czyli brak regulacji
Na internecie na różnych schematach są rożnie przedstawione raz jako śruba+podkładka+nakrętka:
Czyli tak jak powinno być
a na inych zdjęciach jest tylko śruba+nakrętka
czyli tak jak mam teraz bez możliwości regulacji:
Jest ktoś w stanie mi podać nr śruby:
Bo póki co to znalazłem podkładke i nakrętke
podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609
nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583
Problem pojawia sie przy śrubie .
Na tej stronje jest śruba, na zdjeciu sa 3 elementy czyli ok ALE:
https://dochevroleta.pl/pl/p/sruba-zawi ... aptiva/385
Ale kod produktu czyli 94502050 wskazuje na zwykłą śrube a nie mimośrodową
Śruby które potrzebuje powinny wyglądać tak jak na tej stronie https://www.potak.eu/towar/95471155,fgm,95471155,a.aspx
Tylko że ona jest u góry wahacza a nie tam gdzie ja potrzebuje i nie wiem czy średnica i długośc będzie ok bo do do roczników 2011 i wersji C140
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
U mnie też jest zwykła śruba. Rocznik 2007. Też się mechanik zdziwił jak ustawiał zbieżność. Więc nie możliwe zeby ktoś nam podmienił na zwykłe śruby. Musieli takie montować.
U mnie ustawiali te śruby we dwóch. Jeden trzymał odległość, drugi dokręcał. Niezły patent...
U mnie ustawiali te śruby we dwóch. Jeden trzymał odległość, drugi dokręcał. Niezły patent...
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
U mnie jest tak samo, tylko śruba i tak jest oryginalnie. U mnie też robiłem 2 razy geometrię w dwóch rożnych warsztatach i jest książkowo. Tyłu mi nie rżnie tylko przód. Ale ostatnim razem macher od geometrii kilka razy wyjeżdżał samochodem i stwierdził że ściąganie to problem przekładni, a nie geometrii. Jak puścił kierownicę bez naciskania gazu to auto jechało prosto, jak dodawał gazu zaczynało ściągać. Twierdzi, że jeden zawór na przekładni daje większe a drugi mniejsze ciśnienie i dlatego ściąga - maglownica do regeneracji.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
to jak regulować kąt pochylenia koła z tyłu jak śruby są zwykłe? a mocowania są przystosowane pod śruby z mimośrodem i otwory mają "fasolkę" ?
Trochę bez sensu to rozwiązanie
No ja na razie muszę ogarnąć całą geometrię bo czujniki pokazują że jest źle.
Komputer pokazuje jak by oba koła z tyłu były lekko skręcone w jedną stronę, i wychodzi coś takiego jak w wózku widłowym, mimo że koła z przodu są prosto to przez tylne lekko skręcone to auto skręca.
a jak już bede robił całą geometrię to pasuje mi te śruby też wymienić i ustawić tak jak ma być.
A z tą maglownicą to da sie to jakoś sprawdzić te zawory? żeby mieć pewność ze są walnięte na100% ??
Trochę bez sensu to rozwiązanie
No ja na razie muszę ogarnąć całą geometrię bo czujniki pokazują że jest źle.
Komputer pokazuje jak by oba koła z tyłu były lekko skręcone w jedną stronę, i wychodzi coś takiego jak w wózku widłowym, mimo że koła z przodu są prosto to przez tylne lekko skręcone to auto skręca.
a jak już bede robił całą geometrię to pasuje mi te śruby też wymienić i ustawić tak jak ma być.
A z tą maglownicą to da sie to jakoś sprawdzić te zawory? żeby mieć pewność ze są walnięte na100% ??
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Tylne zawieszenie ma różnice w wersji 2WD i AWD, dlatego sprzeczne rysunki z tymi śrubami regulacyjnymi.
Poniżej na foto zawieszenie razem z sankami od 2WD i widać tam śrubę regulacyjną z podkładką (zaznaczone czerwonym kółkiem).
EDIT: tak jeszcze patrzę, to w AWD też ma regulację i tak samo na tych górnych wahaczach, a nie dolnym drążku.
Poniżej na foto zawieszenie razem z sankami od 2WD i widać tam śrubę regulacyjną z podkładką (zaznaczone czerwonym kółkiem).
EDIT: tak jeszcze patrzę, to w AWD też ma regulację i tak samo na tych górnych wahaczach, a nie dolnym drążku.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
no to ja już nie wiem, na górnych u mnie chyba też jest regulacja a na dolnych zwykłe śruby, mechanik mówi że pasuje wymienić,
jak by nie patrzeć to na pewno bedzie to pomocne
Edit:
Czyli teoretycznie ta regulacja u góry powinna wystarczyć ?
teraz nie jestem pewny ale antara ma regulacje na dole i na górze, a capti tylko na górze, tak wywnioskowałem po schematach ale pewny nie jestem
jak by nie patrzeć to na pewno bedzie to pomocne
Edit:
Czyli teoretycznie ta regulacja u góry powinna wystarczyć ?
teraz nie jestem pewny ale antara ma regulacje na dole i na górze, a capti tylko na górze, tak wywnioskowałem po schematach ale pewny nie jestem
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
U mnie maglownica po regeneracji zbieżność ustawiałem a i tak ściąga na prawo.
Mam luz na tulei lewej a ściąga prawo. Może to jest przyczyną. Jak wymienię tuleje to jadę jeszcze raz na zbieżność.
A jak ustawić samo pochylenie kół tylnych? Na wprost ustawili mi za pomocą tych śmiesznych srub ale pochylenia nie robił a jest też ciut poza granice normy więc można to też poprawić.
Mam luz na tulei lewej a ściąga prawo. Może to jest przyczyną. Jak wymienię tuleje to jadę jeszcze raz na zbieżność.
A jak ustawić samo pochylenie kół tylnych? Na wprost ustawili mi za pomocą tych śmiesznych srub ale pochylenia nie robił a jest też ciut poza granice normy więc można to też poprawić.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Chciałem potwierdzić że śruba ze zdjęcia pasuje w to miejsce o które mi chodzilo
Do śrub trzeba dokupić podkładki mimośrodowe.
Nakrętki mogą być chyba ze starych śrub ale i tak kupiłem nowe
Koszty:
2xśruba + 2xpodkładka + 2xnakrętka = 180zł z groszami
Do śrub trzeba dokupić podkładki mimośrodowe.
Nakrętki mogą być chyba ze starych śrub ale i tak kupiłem nowe
Koszty:
2xśruba + 2xpodkładka + 2xnakrętka = 180zł z groszami
- Kraviec
- Profesjonalista
- Posty: 851
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
- Reputacja: 13
- Imię: Michał
- Samochód: Epica V250
- Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Czyli wyszło na to, że fabryka dała zwykłe śruby bez możliwości regulacji - szkoda, że nie ma już ASO Chevroleta, byłby ciekawy temat dla nich
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Panowie, czy wzięliście pod uwagę jeszcze jeden parametr ?
Jest wersja 2WD i 4WD, ale do tego jest wersja 7 miejscowa. Wersja 7 miejscowa ma samopoziomujące amortyzatory z tyłu i tu chyba dlatego nie ma regulacji - tak jak u mnie. Wersja 5 miejscowa ma chyba zwykłe amortyzatory.
Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i nie radził pakować innych śrub niż fabryka wymyśliła do tej wersji.
Jest wersja 2WD i 4WD, ale do tego jest wersja 7 miejscowa. Wersja 7 miejscowa ma samopoziomujące amortyzatory z tyłu i tu chyba dlatego nie ma regulacji - tak jak u mnie. Wersja 5 miejscowa ma chyba zwykłe amortyzatory.
Ostatnio rozmawiałem z mechanikiem i nie radził pakować innych śrub niż fabryka wymyśliła do tej wersji.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
A jak wygląda somopoziomujacy amortyzator?
Wymiana śruby i podkładki nic nie zmienia w zawieszeniu. Przy zwykłej śrubie jeden gościu trzymał podkładkę śrubokrętem a drugi gosciu dokręcał. Przy innej nakrętce jedna osoba ustawi i dokręci jednocześnie.
Wymiana śruby i podkładki nic nie zmienia w zawieszeniu. Przy zwykłej śrubie jeden gościu trzymał podkładkę śrubokrętem a drugi gosciu dokręcał. Przy innej nakrętce jedna osoba ustawi i dokręci jednocześnie.
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Maciek
- Samochód: CAPTIVA 2.0 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Ja mam 7 osób i nie widze żadnych przewodów do amortyzatorów lub poduszek. Ale według win jest samopoziomujące
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Może po lifcie wsadzili jakieś kosmiczne? W pierwszej wersji to raczej takich patentów nie dawali.
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Też gdzieś czytałem o samopoziomującym zawieszeniu, ale znajomy mechanik co oglądał mówił że są zwykłe amory(wersja 4x4 7 osób ale kratka z tyłu wiec tylko 5)
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Jak widać na zdjęciach zawieszenie tylne jest skomplikowane. Może poziomowanie zrealizowane jest mechanicznie. Kiedyś załadowałem 7 osób w tym dwóch ciężkich gości do bagażnika. Sprawdziłem jak bardzo siadł i się zdziwiłem że za bardzo się nie ugiął i stoi prosto. Nie porównaniu do Mitsubishi Outlander gdzie tył auta z reguły siedzi na kołach to w Captivi jest to rewelacyjnie rozwiązane.
-
- Bywalec
- Posty: 141
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 18:00
- Reputacja: 1
- Imię: darek
- Samochód: captiva 2.0 D
- Silnik:
- Lokalizacja: KRAKÓW
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Wymieniałem amortyzator tył prawy śruby normalne .
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Tu macie informacje:
viewtopic.php?f=95&t=3778
viewtopic.php?f=95&t=1744&view=unread#unread
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... D0.pl.html i tu jest informacja o funkcji samopoziomowania.
Koszt takiego amora 1600-1700 zł.
viewtopic.php?f=95&t=3778
viewtopic.php?f=95&t=1744&view=unread#unread
https://www.autocats.ws/manual/chevrole ... D0.pl.html i tu jest informacja o funkcji samopoziomowania.
Koszt takiego amora 1600-1700 zł.
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Dobrze że używane kosztują po 100zł za sztukę. Będziemy "dojeżdżać" używane jakby który wylał.
-
- Bywalec
- Posty: 105
- Rejestracja: 12 lut 2016, o 18:50
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Captiva 2,0 Man2006
- Silnik: Z20S 150KM
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
No chyba tak, to nie śmieszne
https://www.potak.eu/towar/96626452,fgm,25995943,a.aspx
https://www.potak.eu/towar/96626452,fgm,25995943,a.aspx
-
- Stały bywalec
- Posty: 226
- Rejestracja: 2 mar 2017, o 21:58
- Reputacja: 3
- Imię: Konrad
- Samochód: Captiva 2.4B, 2007
- Silnik:
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Mam ten sam problem.herman00 pisze: ↑16 sie 2018, o 07:33U mnie jest tak samo, tylko śruba i tak jest oryginalnie. U mnie też robiłem 2 razy geometrię w dwóch rożnych warsztatach i jest książkowo. Tyłu mi nie rżnie tylko przód. Ale ostatnim razem macher od geometrii kilka razy wyjeżdżał samochodem i stwierdził że ściąganie to problem przekładni, a nie geometrii. Jak puścił kierownicę bez naciskania gazu to auto jechało prosto, jak dodawał gazu zaczynało ściągać. Twierdzi, że jeden zawór na przekładni daje większe a drugi mniejsze ciśnienie i dlatego ściąga - maglownica do regeneracji.
Tylko że moja maglownica była już regenerowana.
Ale dzieje się tak że im bardziej przyspieszam tym bardziej mnie ściąga i muszę mocniej kontrować. Jak jadę na luzie to ściąganie jest niewielkie.
Regenerowałeś już swoją maglownice?
Gdzie są te zawory? Wewnątrz maglownicy? Może oddać do reklamacji? Mam dwuletnią gwarancję na maglownice.
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Cześć,
Masz może jakieś numery tych podkładek i nakrętek?? Mam skopana geometrię z tyłu i też zwykle śruby a mechanik mówi że na zwykłych geometrii nie ustawi i najlepiej na śrubach mimośrodowych to zrobić więc też planuję wymianę. Śruby namierzyłem w zamienniki pod numerem: 1829-002 ( cena atrakcyjna - producent FEBEST)
-
- Bywalec
- Posty: 173
- Rejestracja: 4 sty 2016, o 22:03
- Reputacja: 3
- Imię: Mariusz
- Samochód: Captiva LT 2010r
- Silnik:
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
w pierwszym poscie są wszystkie numery przecież
podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609
nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583
podkładka mimośrodowa: znalazłem że nr GM94525295/nr producenta 4804609
nakrętka: nr GM10282253/nr producenta 4804583
-
- Aktywny
- Posty: 72
- Rejestracja: 25 lip 2021, o 00:55
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva c100 (4x4)
- Silnik: 2.0 150KM (Automat) - 2008 rok
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wahacz tył problem
Dzięki,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości